|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۶۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
مغز انسان یکی از پر کارترین اعضای بدن است که در حالت‌های مختلف امواج متفاوتی ایجاد می‌کند که یکی از این حالات هنگام دروغ‌گویی است .
 مغز انسان یکی از پر کارترین اعضای بدن است که در حالت‌های مختلف امواج متفاوتی ایجاد می‌کند که یکی از این حالات هنگام دروغ‌گویی است .

ابراهیمی مقدم روانپزشک گفت: مغز انسان یکی از پر کار ترین اعضای بدن است که در هنگام خواب حرکت فعالیت مغز بیشتر است و در اصطلاح روم REM مغز حرکت بیشتری دارد بیشترین میزان خواب در این حالت پیش می‌آید ودر زمان مرگ، کما و مرگ مغزی REM از کار می‌افتد.

مقدم اظهار کرد: امواج مغزی در حالتهای مختلف پالسهای مختلفی دارد و در حالت استراحت این امواج بلندتر و از ارتفاع بیشتری برخوردارند . معمولا در برخی از موارد این قاعده زیر سوال می‌رود که در هنگام استراحت فکری چه اتفاقی می‌افتد.

وی ادامه داد: امواج آلفا در حالت استراحت فکری به وجود می‌آید که این امواج دارای منحنی‌های بلند با فرکانس کم را نشان می‌دهد. محرک فکری مثل یک سوال از فرد پرسیده می‌شود و منحنی های آلفا متوقف شده و منحنی بتا راه‌اندازی می‌شود که به این امر آلفابلاکینگ یا انسداد آلفا گفته می‌شود .

وی افزود: منحنی بتا کوتاه تر و درهنگام تعارض ، ناکامی و مواردی از این دست منحی‌های عجیب و قریبی ثبت شده و از این قاعده پیروی نمی‌کنند.

مقدم ابراز داشت:در هنگام دروغ گویی ثبت این منحنی‌ها افزایش پیدا کرده و دستگاه‌های دروغ سنج می‌توانند حالت مغز را به طور مشخص بیان کنند البته دروغگوهای ماهر از ترفندهای مختلفی برای فرار از این دستگاه استفاده می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین