|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۶۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
جوانی که متهم به قتل عمدی یک پیرمرد در خرامه است، با تایید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
 جوانی که متهم به قتل عمدی یک پیرمرد در خرامه است، با تایید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

خبر جنوب نوشت: در بهمن ماه سال 94 کشف جسد پیرمردی در منزلش در خرامه به کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع داده شد. در ادامه تیمی از ماموران همراه بازپرس جنایی در محل جنایت حاضر شدند.

در بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به پیرمردی است که پس از قتل در گوشه ای رها شده است. با انجام تحقیقات محلی ،جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای افشای راز یک جنایت آغازشد.همزمان با آغاز تحقیقات، خانواده این پیرمرد با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شدند که وی تک و تنها در خانه زندگی میکرده و توسط فرد یا افرادی به قتل رسیده است.

با شناسایی هویت مقتول، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد و کارآگاهان در جریان بازجویی از خانواده مقتول متوجه شدند وی علاوه بر اینکه جسم سختی به سرش خورده خفه شده است. کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی در نخستین گام به بررسی موضوع پرداخته و به یکی از همسایه های قربانی مظنون شدند.

در نهایت در حالی که ساعاتی از وقوع این جنایت می گذشت ماموران وی را که فردی معتاد بود به عنوان مظنون دستگیر کردند. متهم لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی قبل از جنایت مبلغی پول از قربانی قرض گرفتم اما قادر به پرداخت بدهی نبودم. تا اینکه سر همین موضوع با هم درگیر شدیم. چند روز قبل از حادثه ، مقتول موضوع را به پدرم گفته بود.متهم ادامه داد: پدرم سر این موضوع چندین بار مرا دعوا کرد.

از این رو روز حادثه نزد او رفته و با مقتول درگیر شدم. ابتدا با فلاسک ضربهای به سرش زده سپس جلوی دهانش را گرفتم تا خفه شد. متهم در ادامه صحنه جنایت را بازسازی کرد.این متهم در تمامی مراحل به قتل اعتراف و پرونده وی با صدور کیفرخواست برای صدور حکم نهایی به دادگاه ارسال شد.

جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم کیفری یک تشکیل شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان به قرائت متن کیفرخواست پرداخت و خواستار مجازات متهم شد. سپس اولیای دم نیز درخواست خود مبنی بر قصاص متهم را مطرح کردند. در ادامه متهم به قتل برای دفاع از خود به جایگاه آمد و مدعی شد به دلیل اختلاف مالی که با این پیرمرد داشته دست به جنایت زده است. در نهایت هیات قضایی شعبه سوم کیفری یک وی را به قصاص نفس محکوم کردند. با اعتراض متهم، پرونده به دیوانعالی کشور ارسال و این حکم تایید شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین