|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۶۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
نیروهای عراقی همچنین اعلام کردند که پیشروی‌های آنها در شمال غرب موصل ادامه دارد و یگان‌های ویژه‌ای همراه آنها برای از بین بردن خودروهای بمب‌گذاری شده تروریست‌های داعش حضور دارند.
  فرماندهی عملیات قادمون نینوا از آزادسازی کامل منطقه الرفاعی و الربیع در غرب موصل خبر داد. این در حالی است وزیر کشور عراق وارد محور جنوبی موصل شد.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، نیروهای مبارزه با تروریسم منطقه الرفاعی و الربیع در غرب موصل را به طور کامل آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های این منطقه برافراشتند.

فرماندهی این عملیات افزود: نیروها همچنین خسارت‌های مالی و جانی را به تروریست‌ها وارد کردند.

در همین راستا پلیس فدرال عراق اظهار داشت: تروریست‌های داعش به منظور ممانعت از خروج غیرنظامیان از بخش قدیمی موصل مین‌هایی را در نزدیکی درب منازل ساکنان این منطقه کار گذاشته‌اند. داعش بمب‌ها و مین‌هایی را در نزدیکی ورودی‌های اصلی محله‌ها و کوچه‌های موصل قدیم کار گذاشته تا مانع از خروج غیرنظامیان در جریان پیشروی نیروهای عراقی شود.

عبدالغنی الاسدی، رئیس سرویس مبارزه با تروریسم عراق گفت: افراط‌گرایان طی دو روز گذشته ۳۰ خودروی بمب‌گذاری شده را برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی عراق در موصل به کار گرفتند و برخی افراد غیرنظامی را در منطقه الصحة به عنوان سپرهای انسانی قرار دادند تا مانع از خروج آنها به مکان دیگر شوند.

نیروهای عراقی همچنین اعلام کردند که پیشروی‌های آنها در شمال غرب موصل ادامه دارد و یگان‌های ویژه‌ای همراه آنها برای از بین بردن خودروهای بمب‌گذاری شده تروریست‌های داعش حضور دارند.

به گفته این مقامات، تروریست‌های داعش به مرکز شهر قدیمی موصل عقب‌نشینی کرده‌اند.

در عین حال شبکه المیادین گزارش داد، قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق صبح امروز از محور عملیات جنوب موصل بازدید کرد.

نیروهای حشد شعبی نیز چهار روستا را در محور القیروان آزاد کرده و به سمت فرودگاه السهل سنجار در حال پیشروی هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین