|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۶۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
در تدوین بسته مشوق‌های صادراتی در برنامه‌های حمایت از صادرات غیر نفتی در سال 1396، استفاده از نظرات صادرکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.
 بنگاه‌هایی که با اعتبارات سال 1395 صادرات داشته‌اند در  اولویت پرداخت کمک سود خواهند بود.

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد نوری مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با اعلام این خبر گفت: واحدهای تولیدی و صادراتی استقبال خوبی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای توسعۀ صادرات غیر نفتی داشته‌اند.

نوری با اشاره به مبالغ اختصاص یافته جهت کمک سود تسهیلات بانکی به واحدهای مذکور و همچنین کارمزد صدور ضمانتنامه‌های و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی، از صادرکنندگان کشور خواست تا با مراجعه به بانک‌های عامل، نسبت به تکمیل و ارسال فرم‌های مربوطه برای استفاده از تسهیلات فوق‌الذکر اقدام کنند.

وی همچنین پرداخت مشوق‌های غیر مستقیم را سیاست جاری سازمان توسعه تجارت ایران دانست و تصریح کرد: در تدوین بسته مشوق‌های صادراتی در برنامه‌های حمایت از صادرات غیر نفتی در سال 1396، استفاده از نظرات صادرکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی در خصوص پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به بنگاه‌هایی که در سال 1395 نسبت به دریافت و تسویه اعتبارات بانکی دریافتی خود اقدام کنند اظهارکرد: بنگاه‌هایی که با اعتبارات سال 1395 صادرات داشته‌اند در اولویت پرداخت کمک سود خواهند بود.

نوری با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در جهت توسعه صادرات غیر نفتی، پرداخت کمک کارمزد صدور ضمانتنامه‌ها و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی را از جمله برنامه‌های جدید سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و افزود: با هماهنگی صندوق ضمانت صادرات ایران نسبت به بررسی و پرداخت تسهیلات به استفاده‌کنندگان از خدمات بیمه‌های اعتباری صادره توسط صندوق ضمانت صادرات و انواع ضمانتنامه‌های صادراتی صادره توسط صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک‌های عامل اقدام خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین