|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۶۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
شرکت ای‌تی‌آر دقایقی پیش در توییت‌هایی نوشت که اولین فروند از هواپیماهای مسافربری ملخ دار پیشرفته (ATR72-600) تحویل مدیرعامل ایران ایر شد.
  اولین ای‌تی‌آر فردا، چهارشنبه ساعت 09:45 وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد.

 نخستین فروند از چهار فروند هواپیمای ای‌تی‌آر خریداری شده از سوی ایران‌ایر، فردا، چهارشنبه ساعت 09:45 در باند فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.

براساس گزارش ایران‌ایر، خرید این نوع هواپیما به دنبال هدف نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور و گسترش خدمت‌رسانی به فرودگاه‌های کوچک صورت گرفته است.

اصغر فخریه‌کاشان، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفته است: «هر 4 هواپیما فردا در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین می‌نشیند.»

بنا به گفته وی، «این چهار فروند با ریجستر ep-ita-bcd امشب از فرودگاه تولز فرانسه عازم تهران می‌شوند و فردا صبح هر 4 هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشینند.»

فخریه‌کاشان توضیح داده است: «تمام پیش‌پرداخت‌های مورد نیاز این 4 هواپیما به شرکت ای‌تی‌آر پرداخت شده و 15 تا 20درصد مبلغ 400 میلیون دلاری آن توسط ایران و مابقی 80 تا 85 درصد آن از طریق فاینانس خارجی تامین می‌شود.»

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی متذکر شده است: «این هواپیماها پس از پرواز از تولز فرانسه با سوخت‌گیری در فرودگاه آتن به طرف فرودگاه مهرآباد پرواز می‌کنند.»

شرکت ای‌تی‌آر دقایقی پیش در توییت‌هایی نوشت که اولین فروند از هواپیماهای مسافربری ملخ دار پیشرفته (ATR72-600) تحویل مدیرعامل ایران ایر شد.

با احتساب هواپیماهای قبلی تحویل داده شده به ایران، با ورود این ۴ فروند هواپیما تعداد هواپیماهای تحویل داده شده به جمهوری اسلامی ایران از بعد از برجام به ۷ فروند می‌رسد.

براساس گزارش رویترز، ارزش هر هواپیمای ۷۰ صندلی ای‌تی‌آر ۶۰۰-۷۲ براساس فهرست قیمت‌ها ۲۶.۸ میلیون دلار است و ایران‌ایر انتظار دارد تا سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد ۱۶ هواپیمای باقی‌مانده ای‌تی‌آر را تحویل بگیرد. این ۴ هواپیما در مسیرهای منطقه‌ای ایران مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین