|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطهری با بیان اینکه تمامی کسانی که برای کاندیداتوری ریاست جمهوری وارد عرصه رقابت شده و تایید صلاحیت شده‌اند، اصلح هستند، تصریح کرد: باید کسی را انتخاب کرد که آرمان‌هایشان در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «وظیفه مردم دخالت در سیاست‌های کشور و تعیین سرنوشت خود است» گفت: رمز پیروزی انقلاب این بود که ملت در تعیین سرنوشت خود دخالت کردند و آن را یک تکلیف شرعی دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛علی مطهری در حسینیه سالار شهیدان ملایر، گفت: حضور و مشارکت تمام گرایش‌ها و عقاید در عرصه انتخابات و رقابت سیاسی سبب رشد اجتماعی مردم می‌شود، از سوی دیگر مردم باید در انتخاب آزاد باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه با اجبار نمی‌توان مانع رشد فکری و اجتماعی مردم شد، خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران افراد خیرخواه، مخالف جاه و مقام و کسانی که شعارهای حقیقی و واقعی سرمی‌دهند، را تشخیص داده که این امر گواه رشد اجتماعی، بلوغ فکری و بصیرت مردم است.

مطهری با بیان اینکه تمامی کسانی که برای کاندیداتوری ریاست جمهوری وارد عرصه رقابت شده و تایید صلاحیت شده‌اند، اصلح هستند، تصریح کرد: باید کسی را انتخاب کرد که آرمان‌هایشان در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه روحانی در شرایط سختی که کشور دچار نابسامانی‌ بود دولت را تحویل گرفت، افزود: دولت تدبیر و امید در مسیر درست حرکت کرد که خودش نعمت بزرگی است، البته نقایصی هم وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه این دولت را به مصلحت کشور دانست و گفت: شاید اگر افراد دیگری سر کار بیایند ناخواسته کشور را به سمتی ببرند که به مصلحت و نفع کشور نباشد.

قوه قضائیه با کاندیداهایی که سیاه‌نمایی می‌کنند، برخورد کند

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس سیاه‌نمایی و تخریب نامزدهای انتخابات را عاملی بر ناامیدی مردم برای مشارکت پررنگ در انتخابات دانست و از قوه قضائیه خواست با این پدیده نامبارک قاطعانه برخورد کند.

محمدرضا تابش گفت: آبرو، ‌عزت،‌ مقام و هویت همه مسئولان و نامزدهای انتخابات از «جمهوری اسلامی» است. جمهوری اسلامی دستاوردهای بسیار عظیمی در عرصه های مختلف داشته هر چند که نقدهایی هم به آن وارد است و در برخی موارد کاستی هم وجود دارد اما معنای سیاه نمایی برخی نامزدها این است که انقلاب و نظام طی چهار دهه گذشته هیچ توفیقی نداشته است.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: این رفتار بالاترین ظلم و ضربه به نظام و انقلاب است و باید از طریق وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی و مخصوصا قوه قضائیه به طور قاطع با آن برخورد شود. سیاه نشان دادن وجهه نظام و انقلاب از سوی برخی نامزدها یعنی از بین بردن دستاوردهای نظام و ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در مردم.

تابش خطاب به این نامزدهای انتخابات پرسید: در حالی که اخلاق جزو خصوصیات نظام جمهوری اسلامی است و خود را پیرو حضرت رسول می دانید، چطور به خود اجازه می دهید با تخریب،‌ توهین، دروغ و سیاه نمایی مبانی اخلاقی انقلاب را از بین برده و زمینه ناامیدی مردم و کاهش مشارکت آنان در انتخابات را به وجود آورید؟

روستاییان به روحانی رای می دهند

همچنین ایرنا نوشت: عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی معتقد است غالب روستاییان رای خود را به سبد حسن روحانی می ریزند اما در مورد جمعیت حاشیه نشین کشور موضوع قدری فرق می کند.

او ادامه داد: به نظر من برخلاف آنچه که آقایان سعی می کنند تبلیغ کنند رای روستاها به سمت آقای روحانی است. البته این ارزیابی اولیه من است و سه دلیل هم برای آن دارم.

عبد گفت: دلیل دیگر این است که روستاییان دیگر اعتمادی به شعارهای این دو نامزد اصولگرایان ندارند. جامعه روستایی اولا فکر نمی کنند که آقایان رییسی و قالیباف بتوانند چنین وعده هایی را محقق کنند؛ در ثانی قبول ندارند که اگر چنین شعارهایی تحقق یابد لزوما به نفع مردم روستا خواهد بود.

او گفت: حاشیه ها ممکن است مقداری متفاوت رفتار کنند. علت آن از هم پاشیدگی حاشیه های شهر در ایران است که آن را با روحیات برخی نامزدها و یا آنچه که دولت نهم و دهم تبلیغ و ترویج می کرد، متناسب تر می سازد. حاشیه نشین ها هم به خاطر افزایش سطح تحصیلات امید باید داشت آنها هم یک رای متوازن و متعادلی را به نفع آقای روحانی دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین