|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۵۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
«اگر حامیان اصلی و خود مادورو حق این را داشته باشند که بتوانند برای جلب حمایت ارتش و نیروهای مسلح با وزیر دفاع وارد مذاکره شوند، ما هم به عنوان اپوزیسیون چنین حقی داریم.»
 اپوزیسیون ونزوئلا از نیروهای مسلح این کشور خواست به جای وفاداری به رئیس‌جمهوری در بحران تنش‌زای سیاسی در کشور مذاکرات را مد نظر قرار دهد.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، خولیو بورگس، رئیس مجمع ملی ونزوئلا گفت: «من از ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا می‌خواهم تا راهی را برای مذاکره باز کند.»

رهبران اپوزیسیون ونزوئلا بر این باورند که نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور و برخی از حامیانش در روزهای اخیر با وزیر دفاع دیدار کردند تا حمایت وی را برای برنامه‌ خود در متقاعد کردن مجمع قانونگذاری جهت تدوین مجدد قانون اساسی به دست آورد.

رئیس مجمع ملی ونزوئلا ادامه داد: «اگر حامیان اصلی و خود مادورو حق این را داشته باشند که بتوانند برای جلب حمایت ارتش و نیروهای مسلح با وزیر دفاع وارد مذاکره شوند، ما هم به عنوان اپوزیسیون چنین حقی داریم.»

مادورو که در سال ۲۰۱۳ به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا انتخاب شده در مقابل فشارها برای برگزاری انتخابات زودهنگام مقاومت می‌کند و می‌گوید این بحران در کشور حاصل توطئه‌ای با حمایت آمریکاست. اپوزیسیون اما وی را یک «دیکتاتور» می‌خوانند.

اعتراضات گسترده‌ای هم علیه برنامه‌های مادورو برای تشکیل یک مجمع با هدف لغو قانون اساسی صورت گرفته و مخالفان این اقدام را راهی به سوی عدم برگزاری انتخابات می‌دانند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین