|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۵۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
البته جریان اقليتي نيز هستند که به واسطه نوع عملکردشان و گونه فکری‌شان می دانند که در فضای پس از انتقال، هیچ جایگاهی ندارند و بر همین اساس نگران هستند و به تبع این نگرانی مقاومت سرسختانه می‌کنند!
 جامعه از نظر ذهنی جهش پیدا کرده است و حاکمیت و حکومت نیز به این نتیجه رسیده‌اند ولي برای انتقال از وضع موجود به وضعیتی دیگر، راهکارهای موثر و کاربردی ندارند و نگران هستند که چگونه باید این دوره انتقالی را بگذرانند.

البته جریان اقليتي نيز هستند که به واسطه نوع عملکردشان و گونه فکری‌شان می دانند که در فضای پس از انتقال، هیچ جایگاهی ندارند و بر همین اساس نگران هستند و به تبع این نگرانی مقاومت سرسختانه می‌کنند!

این مقاومت شکننده است و مقاومتی نیست که دوام و بقا داشته باشد اما نوع مقاومت شان به شیوه‌ای است که هزینه می‌تراشد، به همین دلیل است که شعار عمومی «به عقب باز نمی‌گردیم» پیام روشني براي كشور دارد. البته حاکمیت نيز دوست ندارد به عقب باز گردیم اما به دنبال راهکاری است که دوره انتقال، با شور و هیجان پشت سر گذاشته نشود چراکه اگر شور و هیجان در زمان و مکان نادرست باشد به منافع ملی آسیب مي‌رساند.

مردم ایران اسلامی باید دوره اعتیاد به شعار را پشت سر می‌گذاشتند که امروز گذاشتند و حال، خماری ها پس داده شده است تا به یک شعور جمعی دست پیدا کنند. با توجه به مشكلاتي كه كشور در طول ادوار مختلف پشت‌سر گذاشته است مردم به خوبي با دردها و معضلات آشنا هستند و آنچه برای آنان اهمیت پیدا کرده، واقعیت هایی است که در بطن زندگی خود و جامعه مشاهده می کنند. بنابراین ملت به استقبال کسانی می روند که از واقعیت ها بگوید و خود نيز برآمده از واقعیت باشد.

مردم متوجه شده اند که همه چیز در روی زمین اتفاق می‌افتد و آسمانی جلوه دادن مسائل به این دليل است که عملکردها توجیه شود. ساده انگاری و غیر منطقی است که سال ها تلاش کنیم و بعد به نقطه آغازین بازگردیم؛ تاریخ خود گواه چنین اتفاقاتی است. وقتی به واقعیت های جامعه نگاه می شود متوجه یک نکته ملموس فرهنگی و اجتماعی می‌شویم که آفتاب آنان از شرق طلوع نمی کند! همه نوع تلاش كردیم که مدل ایرانی اسلامی خود را به آنان تفهیم کنیم ولي این تلاش ها در برابر ابر رسانه های جوامع توسعه یافته ناکام بود و پافشاری ها و مقاومت هایي كه گاهي غیر منطقی بود باعث شد که مردم سرناسازگاري بردارند.

اما براي رهايي از اين وضعيت، آیت ا... هاشمی به درستی مسیر جامعه را تشخیص داد چراکه فهم او از معادلات بین الملل و یکپارچگی هایی که در حال اتفاق افتادن بود در مرتبه ای قرار داشت که در زمان و مکان درست با مردم همراه و همگام شد. به پشتوانه او، مردم، سید حسن خمینی، ريیس دولت اصلاحات، حسن روحانی ، ناطق نوری و ...همراه و همگام شدند و جریانی قدرتمند با پشتوانه مردمی شکل گرفت که امتداد این جریان همان مسیر نوگرایی دینی و ...خواهد شد که فقه پویا را مهم می شمارند و به دنبال استمرار و پایداری موجودیت ایرانیت و اسلامیت عقلانی برای توسعه ابعاد جامعه هستند.

منبع: قانون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین