|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۵۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
نشست زنان و شوراها با حضور پنج نامزد زن لیست امید امروز در محل ستاداصلاح طلبان تهران برگزار شد.
 نشست زنان و شوراها با حضور پنج نامزد زن لیست امید امروز در محل ستاداصلاح طلبان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، شهربانو امانی در این نشست با بیان اینکه حال تهران خوب نیست و بر همین اساس حال شهروندان نیز ناخوش است گفت: ما به یک شهر زیبا احتیاج داریم اما می‌بینید که هیچ المان شهری زیبایی در پایتخت نداریم و ساختمان‌های بلندمرتبه شهر را احاطه کردند.

وی با بیان اینکه باید تا سال 92 پرونده تفکیک زباله در تهران بسته می‌شد اما حالا تنها پنج درصد زباله‌ها تفکیک می‌شود گفت: ما با یک شهرداری عریض و طویلی روبرو هستیم که 100 نفر بازنشسته با تفکر گازانبری و سرهنگی در شهرداری تهران هستند.

وی با بیان اینکه ما آمده‌ایم که تهران را شهر انسان محور کنیم و زیر ذره بین ببریم، در مورد انتقاداتی که به لیست شورای عالی وارد است گفت: ما شاهد هستیم که رقیب ما را بازی می‌دهد اما خودش بنرهای تبلیغاتی را در سطح شهر برپا کرده و خوشحال هستیم که یکی از اولین افرادی که میثاق‌نامه را امضاء و بر اساس میثاق‌نامه انصراف داد، یک خانم بود.

وی با بیان اینکه ما در کمیته محیط زیست برنامه جامعی داریم، گفت: در ارتباط با کاهش آلودگی هوا، صوت، بهبود معابر، ایده‌ها و برنامه‌های زیادی داریم و اگر لیست 21 نفره رای بیاورد برنامه‌های زیادی برای بهبود وضعیت تهران داریم.وی افزود: فراکسیون قوی زنان در شورای شهر پنجم تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه ناهید خداکرمی، رئیس انجمن مامایی با بیان اینکه سال‌هاست عادت کردیم چهره‌های تکراری را در عرصه مدیریت ببینیم گفت: تهران نیاز به چهره‌های جدید دارد تا در بدن خسته شهر روح جدید دمیده شود.

وی با اشاره به مشکلات تهران از جمله آسیب‌های اجتماعی به بیان رزومه خود و کمک به افراد آسیب دیده پرداخت و گفت: معتقدم شهر تهران یک سرمایه برای کشور است و باید چهره‌های خلاق‌تر وارد میدان شوند و بر همین اساس در برنامه‌هایی که برای شهرداری علاوه بر رعایت عدالت همچنین موضوعاتی همچون توریسم درمانی و فرهنگی، بهسازی معماری شهری و ... را در نظر گرفته‌ایم.

خداکرمی در مورد انتقادات به لیست اعلام شده از سوی شورای عالی اصلاح طلبان با بیان اینکه لیست امید خروجی شورای عالی اصلاح طلبان بوده است، گفت: علیرغم اینکه ممکن است برخی به این لیست انتقاد داشته باشند اما این لیست ماحصل خرد جمعی اعضای شورای عالی اصلاح طلب بوده و همه باید به آن تمکین کنیم و افرادی که در لباس اصلاحات آمده و حتی میثاق‌نامه را امضا کردند نباید زیر قولشان بزنند و امیدوارم شاهد بداخلاقی از سوی برخی اصلاح طلبان و کاسبان اصلاحات نباشیم.

خداکرمی با بیان اینکه نگاه ما در شورای شهر پنجم با تکیه بر زیرساخت‌ها خواهد بود، گفت: سعی داریم در چهار سال حضورمان در شورای شهر، زیرساخت‌های بهبود وضعیت را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه بهاره آروین که خود را استادیار دانشگاه تربیت مدرس معرفی کرد با بیان اینکه شهر فقط سنگ، آجر و چوب نیست و باید به روح شهر نیز توجه شود با اشاره به اینکه از سال 83 وبلاگ نویس بوده گفت: من در این طرح دغدغه‌های شهری خود را مطرح کردم و معتقدم باید شهرداری تمام شیشه‌ای که بحث اول آن شفافیت و برخورد با مفاسد است، ایجاد شود.

وی گفت: تخصص گرایی نقطه قوت لیست است و امیدواریم تمامی 21 نفر لیست امید رای بیاورند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شهردار انتخابی از سوی لیست امید، زن باشد؟ پاسخ داد: منعی در این خصوص وجود ندارد و این ظرفیت در میان زنان نیز وجود دارد و مانعی در راستای انتخاب یک زن به عنوان شهردار تهران نمی‌بینیم.

به گزارش ایسنا، همچنین الهام فخاری با بیان اینکه شهر تنها نباید شهر سازه‌ها و ماشین‌ها باشد گفت: فضای روانشناختی شهر بسیار ناسالم است و باید به سلامت روانی شهروندان توجه کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله بزرگ این است که در مدیریت شهر تهران به جای آنکه بلدیه باشد به نظمیه بدل شده است اظهار کرد: وقتی آدم‌هایی که باید در جای خود باشند،‌ نیستند، شهر کارکرد خود را از دست می‌دهد و به یک نهاد سلطه گرایانه بدل می‌شود و برای اینکه وضعیت شهر بهبود یابد به انسان‌هایی با نگرش مثبت، پر امید و شاداب نیاز داریم و باید قبل از هر کاری افسردگی مردم بهبود یابد.

 همچنین زهرا نژادبهرام با تشریح رزومه خود با بیان اینکه به شهر تهران نگاه جنسیتی شده و تهران برای مردان بالغ سالم ساخته شده است ادامه داد: ما تلاش داریم تا این نگاه جنسیتی را از شهر دور کنیم و همچنین فضاهای بی دفاع شهری را کم کرده و با تاثیر بر معماری شهری میزان نظارت اجتماعی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بهسازی عبور و مرور شهر باید در دستور کار قرار گیرد گفت: زنان و مردان نمی‌توانند به راحتی در شهر تردد داشته باشند و باید این نگاه جنسیتی که به معابر شده از بین برود و همچنین برنامه جامعی برای ساماندهی دستفروشان زن خواهیم داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین