|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
ظهور اسلام موجب شد زنان به جایگاه اصلی و متعالی خود در جامعه و خانواده رهنمون شوند در حالیکه هم اکنون در جوامع غربی زنان به پایین ترین جایگاه خود تنزل پیدا کرده و روز به روز نیز بیشتر در قعر منجلاب بی ارزشی و فساد فرو می روند.
داود شمس  اظهار داشت: در تبیین مقام و شخصیت والای ایشان همین بس که در حدیث شریفی از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) رضایت و خشم حضرت فاطمه (س) معیار رضایت و خشم پیامبر (ص) و خشنودی و غضب پروردگار عالم تعریف شده است.

این مسئول با اشاره به برخی ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار، حضرت صدیقه کبری (س) را بهترین الگوی زنان عالم در تمام اعصار و قرون برشمرد و گفت: ظهور اسلام موجب شد زنان به جایگاه اصلی و متعالی خود در جامعه و خانواده رهنمون شوند در حالیکه پیش از آن به دلیل جاهلیت و نادانی دختران زنده به گور می شدند اما خداوند با اعطای حضرت صدیقه طاهره (س) به وجود نورانی پیامبر اکرم (ص) در قرآن کریم از ایشان به عنوان خیر کثیر یاد می کند.

دنیای امروز در الگوگیری از خصائص حسنه بانوی دو عالم کم بهره است

وی عنوان کرد: اگر چه جامعه بشری امروز در بهره‌گیری از این الگوی جاودان کم‌ بهره است و زن در تاریخ معاصر به ویژه در دنیای غرب به پایین ترین جایگاه خود تنزل پیدا کرده است اما انقلاب اسلامی با احیای تفکر دینی به بانوان بها داد و آنها را در جایگاه رفیع خود به عنوان مکمل مردان در راستای تشکیل و حفظ نهاد خانواده و ابقای نسل تکریم کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهریار افزود: انقلاب اسلامی ایران با تبیین این مهم که یک زن می‌تواند با رعایت شئونات اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی علاوه بر وظایف ارزشمند خانوادگی، مادری و تربیت فرزند در امور مختلف جامعه همانند سیاست، صنعت، ورزش و …. نیز وارد شده و نقش ایفا کند، موجب شکوفایی توان و استعداد بی نظیر زنان و دختران کشور شد.

انقلاب اسلامی ایران با احیای تفکر دینی به بانوان بها داد

شمس ابزار امیدواری کرد: جامعه زنان می توانند با الگوپذیری بیشتر از سیده زنان عالم در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان بایستند و با تربیت فرزندان صالح، نسل آینده را نیز از گزند دشمنان اسلام مصون بدارند، اگر چه با توجه به نامگذاری مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب و تاکید بر مقوله فرهنگ در کنار اقتصاد، توجه اذهان بیش از پیش بر این موضوع معطوف شده و تمامی دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی باید به صورت ویژه و به تعبیر رهبری با مدیریت جهادگونه در میدان عمل وارد شوند.

این مسئول در ادامه به برخی برنامه های محوری هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در شهرستان شهریار اشاره کرد و متذکر شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با عمکاری نهادها و دستگاه های فرهنگی مراسم و جشنهایی ویژه این عید بزرگ تدارک دیده است که از ان جمله می توان به جشن بزرگ میلاد کوثر اشاره کرد، این مراسم در تاریخ یکشنبه 31 فروردین ماه جاری از ساعت 10 الی 12 صبح در محل مصلی شهریار با سخنرانی امام جمعه شهرستان و مداحی سید جواد میری به همراه اجرای نمایش مذهبی و سرود برگزار خواهد شد.

مادران آسمانی شهریار تجلیل می شوند

وی برپایی جشنهایی در مهدیه امامزاده اسماعیل (ع)، سالن حجاب فاز ۳ اندیشه، فرهنگسرای الغدیر امیریه، سالن ورزشی شهدای صادقیه، سالن ورزشی شهدای فردوسیه، فرهنگسرای کوثر وحیدیه و.. را از دیگر برنامه های ویژه این هفته برشمرد و افزود: مراسمی نیز تحت عنوان مادران آسمانی با هدف تجلیل از مقام شامخ مادران شهدا، جانبازان و آزادگان شهرستان روز شنبه مورخ 30 فروردین ماه جاری در تالار آسمان برگزار می شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین