|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۵۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه درباره افزایش میزان ابتلا به بیماری وبا درسومالی هشدار داد و پیش بینی کرد تا پایان ماه خرداد امسال، 50 هزار تن در این کشور به این بیماری مبتلا شوند.
 سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه درباره افزایش میزان ابتلا به بیماری وبا درسومالی هشدار داد و پیش بینی کرد تا پایان ماه خرداد امسال، 50 هزار تن در این کشور به این بیماری مبتلا شوند.
 
به نقل از پایگاه خبری مصری «الیوم السابع»، این سازمان در گزارش امروز خود اعلام کرد: خشکسالی و کمبود آب شرب آشامیدنی در پنج سال گذشته، منجر به شیوع گسترده وبا در سومالی شده است.

طبق این گزارش، بیش از 36 هزار شهروند سومالی به این بیماری مبتلا هستند که حدود 690 تن از آنها تاکنون جان خود را از دست داده اند.

این سازمان جهانی اعلام کرد شیوع بیماری حصبه نیز در این کشور روبه گسترش است و تاکنون حدود 6 هزار و 500 مورد مبتلا به حصبه ثبت شده است که 71 درصد از آنها کودکان زیر پنج سال هستند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین درباره کمبود شدید بودجه برای کمک به وضعیت بهداشتی این کشور که خشکسالی مستمر باعث ایجاد قحطی، بیماری و نبود امنیت بهداشتی شده است، به شدت ابراز نگرانی کرد.

در گزارش این سازمان آمده است که خشکسالی، باعث نابودی محصولات کشاورزی و دام های مردم این سرزمین شده و در نتیجه بیش از 3.3 میلیون نفر دچار کمبود غذا شده اند.

براساس این گزارش، خشکسالی و کمبود غذا در سومالی باعث فرار بیش از 500 هزار نفر از خانه و کاشانه خود از نوامبر گذشته شده است و یک میلیون و یکصد هزار نفر نیز در خاک سومالی آواره و بی خانمان هستند.

سخنگوی آژانس بشردوستانه سازمان ملل چندی پیش با هشدار در این مورد که به نظر نمی رسد خشکسالی به زودی در سومالی ریشه کن شود، یادآور شد که سازمان ملل انتظار بهبود اوضاع را دستکم برای 6ماه آینده در این کشور ندارد.

وی گفت: حتی با وجود وخامت اوضاع در سومالی، فعالان بشردوستانه در تلاشند، منابع مالی لازم برای کمک به مردم را جمع آوری کنند و به دست آنها برسانند.

سومالی سال 1960 از تحت حمایت انگلیس خارج و خشونت ها در پی سقوط رژیم نظامی 'زیاد باره' رئیس جمهوری وقت سومالی در سال 1991 آغاز شد.

از سال 2012 زمانی که یک دولت جدید و تحت حمایت جامعه جهانی در سومالی روی کار آمد، این کشور بتدریج روی ثبات را به خود دید، اما مقام های جدید سومالی، همچنان با تحرکات و حملات گروه تروریستی الشباب که متحد القاعده است، دست و پنجه نرم می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین