|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۵۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
در حالی که تیم های حاضر در مسابقات لیگ برتر به استراحت مشغولند، هنوز تکلیف سرمربی برخی تیم ها مشخص نشده است.
 در حالی که تیم های حاضر در مسابقات لیگ برتر به استراحت مشغولند، هنوز تکلیف سرمربی برخی تیم ها مشخص نشده است.

رقابت های لیگ برتر در دوره شانزدهم با قهرمانی مقتدرانه پرسپولیس و سقوط تیم های صبای قم و ماشین سازی تبریز به دسته پایین تر خاتمه یافت.

در شرایطی که اکثر تیم ها به غیر از سه نماینده فوتبال کشور که به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته اند، در استراحت به سر می برند، مدیران باشگاه های مختلف در صدد انتخاب کادر فنی مورد انتظار خود هستند تا حضوری قدرتمند در مسابقات لیگ هفدهم داشته باشند.

به گزارش ورزش 3، در حال حاضر از 16 تیم حاضر در مسابقات تقریبا می توان گفت که تکلیف 7 تیم مشخص شده است و مابقی تیم ها شرایط مبهمی را پشت سر می گذارند. در زیر نگاهی کلی به شرایط مربیان تیم های لیگ برتری داریم.

تیم هایی که سرمربی آنها مشخص شده است:

1- پرسپولیس: پس از پایان لیگ صحبت هایی در مورد جدایی برانکو شنیده می شد ولی با توجه به اهداف بلندمدت مدیران باشگاه و صعود تیم به مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بعید به نظر می رسد برانکو قصد جدایی از باشگاه را داشته باشد.

2- استقلال تهران: آبی پوشان پایتخت با علیرضا منصوریان ادامه خواهند داد و از حالا به فکر انتخاب بازیکنان مورد نظر خود هستند.

3- سپاهان: طلایی پوشان پس از پایان لیگ شانزدهم قرارداد خود را با زلاتکو کرانچار تمدید کرد تا لیگ هفدهم را با کرانچار آغاز کند. این سرمربی کروات البته هنوز قرارداد رسمی امضاء نکرده است.

4- گسترش فولاد تبریز: باشگاه گسترش فولاد در روزهای اخیر بیشترین تغییرات را در تیم خود داشته؛ آنها هوشنگ نصیرزاده را به عنوان مدیرعامل جدید خود انتخاب کردند و لوکا بوناچیچ را به عنوان سرمربی جدید خود جایگزین فراز کمالوند کردند.

5- سایپا: نارنجی پوشان پس از اینکه با دردسر زیادی در لیگ باقی ماندند، علی دایی را که با نفت تهران عنوان قهرمانی جام حذفی را کسب کرده بود، جایگزین حسین فرکی کردند.

6- صنعت نفت آبادان: آبادانی ها لیگ شانزدهم را در دو نیم فصل با نادر دست نشان و فیروز کریمی به اتمام رساندند. آنها امروز کمالوند را جایگزین کریمی کردند و فصل جدید را با این مربی آغاز خواهند کرد.

7- استقلال خوزستان: سیروس پورموسوی فصل را در رتبه هفتم به پایان رساند و به دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. با توجه به مشکلات عدیده آبی پوشان خوزستانی، نتایج سیروس پورموسوی قابل تقدیر است و سال بعد نیز در سمت خود باقی خواهد ماند.

8- پدیده مشهد: قرارداد محمدرضا مهاجری با تیم پدیده تمدید شده و این مربی فصل آینده را نیز در این تیم خواهد ماند.

9- پیکان: مجید جلالی علیرغم اختلاف نظراتی که با مدیران باشگاه داشت، در نهایت امروز قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر با پیکان تمدید کرد.

• تیم های که شرایط مبهمی دارند:
1- تراکتورسازی: امیر قلعه نویی در مسابقات لیگ برتر به مقام سوم دست یافت و در فینال جام حذفی مغلوب نفت تهران شد. به نظر می رسد قلعه نویی با توجه به مشکلات تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات از باشگاه جدا خواهد شد.

2- نفت تهران: باشگاه نفت تهران که فصل را به شکل عجیبی آغاز کرد، در نهایت با تمام مشکلاتی که وجود داشت با رهبری علی دایی به مقام قهرمانی در جام حذفی دست یافت. علی دایی بلافاصله پس از قهرمانی از تیم جدا شد و به سایپا پیوست. نفت تهران نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است، ولی علاوه بر سرمربی، همه چیزهای دیگر هم در مورد آینده این باشگاه مبهم و نگران کننده است.

3- ذوب آهن: مجتبی حسینی در لیگ قهرمانان آسیا با شکست در مقابل الاهلی عربستان از صعود به مرحله حذفی بازماند و با شکست تراکتورسازی در فینال جام حذفی مقابل نفت تهران، مقام چهارمی آنها در لیگ هم بی ارزش شد. قرار است طی روزهای آتی مجتبی حسینی برنامه های خود را به مدیران باشگاه بدهد و آنها در مورد ادامه همکاری او تصمیم بگیرند. هر چند که نام گزینه هایی مثل قلعه نویی برای جایگزینی او مطرح شده است.

4- فولادخوزستان: نعیم سعداوی هفته ی پایانی را با شکست مقابل پیکان پشت سر گذاشت و به رتبه ای بهتر از دهمی دست نیافت. از یحیی گل محمدی و برخی گزینه های دیگر به عنوان جانشینان او نام برده می شود و البته سعداوی نیز در میان گزینه های مدیران باشگاه وجود دارد؛ هنوز چیزی در مورد سرمربی آینده فولاد مشخص نیست و باید منتظر اتفاقات و تصمیمات روزهای آتی مدیران این باشگاه باشیم.

5- سیاه جامگان: اکبر میثاقیان فردا در کلاس های مربیگری فوتبال که در تهران برگزار می شود، شرکت خواهد کرد و پس از بازگشت به مشهد با مدیران باشگاه در مورد ادامه همکاری صحبت خواهد کرد. به احتمال زیاد میثاقیان فصل آینده را نیز در سیاه جامگان که به سختی موفق به حفظش در لیگ برتر شد، باقی خواهد ماند.

• تیم های تازه صعود کرده:
1- سپیدرود رشت: سرخپوشان شمال کشور هنوز مالکیت آنها مشخص نشده است ولی بعید به نظر می رسد گزینه دیگری غیر از علی نظر محمدی مدنظر باشگاه باشد. نظرمحمدی طی دو سال تیم سپیدورد را از دسته دوم به لیگ برتر رساند.

2- پارس جنوبی جم: مهدی تار تار با این تیم به خوبی کار کرد و آرام آرام خود را به بالای جدول رساند و در نهایت به لیگ برتر صعود کرد. امروز جلسه ای میان مدیران باشگاه و مهدی تار تار برای ادامه همکاری در فصل آینده برگزار شده است و به احتمال زیاد برای اولین بار شاهد حضور مهدی تارتار بازیکن سابق پرسپولیس به عنوان مربی لیگ برتری در مسابقات فصل آتی خواهیم بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین