|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۵۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
معاون وزارت انرژی اوگاندا تاکید کرد که نقشه راه 2040 اوگاندا بر ضرورت استفاده از انرژی هسته‌ای برای تولید برق تاکید کرده است.
هیاتی از اوگاندا برای آشنایی با فن‌آوری هسته‌ای و همکاری با چین در این زمینه به پکن سفر کرده است.

 به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، کشور آفریقایی اوگاندا قصد دارد تا در آینده انرژی هسته‌ای را وارد ترکیب منابع تولید انرژی خود جای دهد.

این هیات به رهبری پریکا بونابانتو، معاون وزارت انرژی اوگاندا شامل نماینده‌هایی از این وزارت‌خانه، شورای انرژی اتمی اوگاندا و سفارت این کشور در پکن تشکیل شد. این دیدار در روزهای 2 تا 5 ماه می توسط شرکت مهندسی ژوانگوانگ چین (CZEC) زیر مجموعه شرکت ملی انرژی هسته‌ای چین (CNNC) ترتیب داده شده بود.

در این سفر هیات اوگاندایی با آژانس‌های هسته‌ای کلیدی چین از جمله سازمان ملی ایمنی انرژی هسته‌ای و موسسه انرژی اتمی چین (CIAE) دیدار و گفت‌وگو کردند. این هیات همین‌طور از راکتور سریع زاینده آزمایشی چین و روند ساخت راکتور هوالنگ 1 در ایالت فوجیان بازدید کردند.

معاون وزارت انرژی اوگاندا تاکید کرد که نقشه راه 2040 اوگاندا بر ضرورت استفاده از انرژی هسته‌ای برای تولید برق تاکید کرده است.

وی گفت: برنامه‌هایی برای ایجاد منابع انرژی پاک و ایمن از جمله انرژی هسته‌ای تدوین کرده‌ایم و خواستار همکاری با سازنده‌های راکتورهای هسته‌ای برای ساخت، آموزش و توسعه انرژی مطابق با استانداردهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) هستیم.

شرکت CNNC در ده می اعلام کرد که با اوگاندا در رابطه با انرژی هسته‌ای به یک تفاهم‌نامه مشترک رسیده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین