کد خبر: ۱۵۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
طرح تحریمی سنا در شکل کنونی خود هیچ منفعتی در پی نخواهد داشت و هیچ فشار اضافی به ایران خارج از فضای هسته‌ای وارد نمی کند. بنابراین من فکر می‌کنم که این تحریم‌ها و تصویب طرح جدید سنا برای منافعمان مضر باشد.
یک مقام پیشین وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داد: طرح سناتورهای آمریکا برای وضع تحریم های جدید علیه ایران توافق را تضعیف خواهد کرد و به روابط واشنگتن با متحدانش آسیب خواهد زد.

 به نوشته روزنامه هافینگتن پست، آدام زوبین معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما روز جمعه در نامه ای خطاب به اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا درباره طرح جدیدی که هم اکنون در این کمیته در حال بررسی است هشدار داد و گفت که تحریم های جدید ضد ایرانی می تواند توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 باشد و متحدان واشنگتن را ناامید کند.

زوبین در نامه خود آورده است: این قانون که تاکنون متن آن نوشته شده است واکنشی سخت را در ایران و متحدان ما در پی خواهد داشت چرا که دست کم متناقض با روح برنامه اقدام مشترک (برجام) دانسته خواهد شد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی،‌ طرح جدید سنا در ماه مارس ارائه شد و مورد حمایت هر دو حزب قرار دارد. تاکنون 29 جمهوری خواه و 14 دموکرات آن را امضا کرده اند.  اما به نظر می رسد که نامه زوبین به قانونگذاران آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

یک مشاور کمیته روابط خارجی به هافینگتن پست گفت: این نامه به طور قطع مورد توجه قرار خواهد گرفت و با جدیت خوانده می شود.

زوبین که در ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ به طور موقت سرپرستی وزارت خزانه داری آمریکا را به عهده داشت، یک چهره ضد ایرانی به شمار می آید و در سمت پیشین خود در این وزارتخانه روی تحریم های ایران کار می‌کرد و برای اجرای آن بسیار تلاش کرد.

وی در این نامه تصریح کرد: طرح تحریمی سنا در شکل کنونی خود هیچ منفعتی در پی نخواهد داشت و هیچ فشار اضافی به ایران خارج از فضای هسته‌ای وارد نمی کند. بنابراین من فکر می‌کنم که این تحریم‌ها و تصویب طرح جدید سنا برای منافعمان مضر باشد.

این مقام پیشین دولت اوباما در ادامه پیشنهاد داده است که یا این تحریم لغو و یا در آن دو تغییر اعمال شود؛

-حذف بندی که خواستار تحریم تمامی افرادی است که رییس جمهور آمریکا آن‌ها را به دلیل کمک‌های مالی به برنامه موشکی بالستیک ایران خطرناک تشخیص می‌دهد.

-حذف بندی که برای رفع تحریم‌های مربوطه به برنامه موشکی ایران شرایط جدید تعیین می‌کند.

تاکنون هیچ یک از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا پاسخی به این پیشنهادات زوبین نداده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین