|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۵۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
جایزه «دیلن توماس» که از گران‌ترین جوایز کتاب دنیا محسوب می‌شود، در این دوره به «فیونا مک‌فارلین» نویسنده مجموعه داستان «مکان‌های بلند» تعلق گرفت.
«فیونا مک‌فارلین» نویسنده جوان استرالیایی موفق شد جایزه «دیلن توماس» را که ویژه نویسندگان نوقلم است، به خانه ببرد.

 گاردین نوشت: جایزه «دیلن توماس» که از گران‌ترین جوایز کتاب دنیا محسوب می‌شود، در این دوره به «فیونا مک‌فارلین» نویسنده مجموعه داستان «مکان‌های بلند» تعلق گرفت.

هیات داوران این جایزه بین‌المللی ادبی ۳۰ هزار پوندی که یازدهمین دوره خود را پشت سر گذاشت، کتاب «مک‌فارلین» را اثری با حال و هوای آثار «دیلن توماس» توصیف کرد. برنده امسال که دانش‌آموخته کمبریج و دانشگاه تگزاس است و در سیدنی زندگی می‌کند، جایزه خود را طی مراسمی در سوانسی دریافت کرد.

«مکان‌های بلند» مجموعه‌ای از ۱۳ داستان کوتاه است که در ژانرها و دوره‌های مختلف با موضوعات کاملا متفاوت روایت شده است. سبک نوشتاری «مک‌فارلین» که ۳۹ سال دارد، با «فلانری اوکانر» و «پاتریشیا هایسمیت» مقایسه شده است. او در سال ۲۰۱۴ با اولین رمان خود «میهمان شبانه» موفق به کسب جایزه «وس» استرالیا شد. این اثر همچنین نامزد دریافت جوایز کتاب «گاردین» و «مایلز فرانکلین» که از مهم‌ترین جوایز ادبی استرالیا محسوب می‌شود، شده بود.

جایزه «دیلن توماس» که توسط دانشگاه «سوانسی» بنیان‌گذاری شده، از سال ۲۰۰۶ به عنوان یکی از گران‌ترین جوایز ادبی جهان شناخته می‌شود. این جایزه به آثار چاپ‌شده به زبان انگلیسی از نویسندگان نوقلم ۳۹ سال به پایین تعلق می‌گیرد و گونه‌های ادبی رمان، شعر و نمایشنامه را دربرمی‌گیرد. «توماس» که در سن ۳۹ سالگی درگذشت اکثر کارهایش را از ۲۰ تا ۳۰ سالگی به نگارش درآورد. از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به «مکس پورتر»، «جاشوا فریس» و «مگی شیپستد» اشاره کرد. 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین