|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۵۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
چند رسانه مهم آمریکا از جمله سی ان ان پس از انتشار عکس دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که پشت درهای بسته برگزار شد، رویکرد کاخ سفید را علیه رسانه های آمریکایی خواندند.
 چند رسانه مهم آمریکا از جمله سی ان ان پس از انتشار عکس دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که پشت درهای بسته برگزار شد، رویکرد کاخ سفید را علیه رسانه های آمریکایی خواندند.

انتشار عکس دیدار روز چهارشنبه ترامپ و لاوروف در کاخ سفید توسط وزارت خارجه روسیه و همزمان ارائه نشدن تصویر این ملاقات برای رسانه های آمریکا، در این کشور بحث برانگیز شده است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک امروز (پنجشنبه) به نقل از رسانه آمریکایی پولیتیکو نوشت: در ایالات متحده یک پرسش بحث برانگیز مطرح شده که آیا رسانه های آمریکا مجاز به انتشار تصاویر نشست ترامپ و لاوروف هستند؟

در گزارش پولیتیکو به نقل از کاخ سفید آمده است که این جلسه باید بدون حضور خبرنگاران و مطبوعات برگزار می شد، اما دو عکاس شخصی ترامپ و لاوروف اجازه حضور در ملاقات را داشتند.

عکس منتشر شده ترامپ در حال دست دادن با لاوروف در حضور سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا نیز توسط وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است، در حالیکه هیچ عکسی از سوی ایالات متحده انتشار نیافته است.

از سوی دیگر، شماری از روزنامه نگاران آمریکایی برای حضور نداشتن در این دیدار بسیار خشمگین شده اند.

خبرنگار کانال تلویزیونی MSNBC آمریکا با نشان دادن عکس، اعلام کرد که منبع آن «روسی» است.

آندریا میچل مجری این کانال در کاخ سفید توضیح داد: دولت (ترامپ) «به مطبوعات اجازه آزادی نمی دهد».

در شبکه سی ان ان نیز عکس منتشر شده در توییتر سفارت روسیه نشان داده شد و وولف بلیتزر مجری این کانال اعلام کرد که «نصب دوربین در دفتر مجاز نیست».

از سوی دیگر، شبکه فاکس نیوز آمریکا نیز این عکس را نشان نمی دهد و جینا لی مجری این کانال به بینندگان اعلام کرد که می توانند، تصویر دیدار لاوروف و ترامپ را در اینترنت مشاهده کنند.

مجری فاکس نیوز تاکید کرد: تصمیم گرفتیم عکس را نشان ندهیم، زیرا ما بخشی از رسانه های آمریکا هستیم و فکر می کنم، مهم است که مطبوعات امکان دسترسی به کاخ سفید را داشته باشند.

روزنامه نگاران واشنگتن پست هم در توییتر خود از این موضوع گلایه کرده که برای پوشش خبری دیدار لاوروف و ترامپ «باید به رسانه های روسی اتکا می کردند».

وزیر خارجه روسیه که روز سه شنبه راهی آمریکا شد در جریان این سفر سه روزه با رکس تیلرسون همتای خود و ترامپ رئیس جمهوری این کشور دیدار مذاکره کرد.

روابط مسکو و واشنگتن از سال 2014 به دلیل پرونده اوکراین و همچنین پیامدهای ماندگار سیاست های ضدروسی باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا بشدت تیره است و وی حتی دسامبر سال گذشته در آخرین روزهای مسئولیت ریاست جمهوری، 35 دیپلمات روسیه را اخراج و دو ساختمان دیپلماتیک این کشور را توقیف کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین