|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۵۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
مصطفی هاشمی طبا گفت: تنها راه برای رفع محرومیت این است یارانه‌ها به صورت عمومی قطع شود.
مصطفی هاشمی طبا گفت: تنها راه برای رفع محرومیت این است یارانه‌ها به صورت عمومی قطع شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی هاشمی طبا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه‌ای که به صورت ضبط شده از شبکه خبر پخش شد، گفت: تنها راه برای رفع محرومیت این است یارانه‌ها به صورت عمومی قطع شود. اینها باید به کمیته امداد داده شود. ما نباید تساوی را عدالت بدانیم. تقسیم پول نه مشکل محرومان و بیماران مزمن و معلولان را حل می‌کند و نه از این طریق وضع مردم بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌های بانکی باعث رکود می‌شود تاکید کرد که قوانین بانکی باید به کلی تغییر کنند.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که آیا برای حل معضل بیکاری برنامه زمانبندی شده مشخصی دارید؟ گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی حتما باید زمانبندی داشته باشد. من ندارم. اما هر برنامه‌ای نیاز به سرمایه گذاری، بازاریابی در خارج و.... دارد و این از هرکسی ساخته نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ با به سوال مجری برنامه در خصوص راه حل او برای رونق محسوس تولید محل مشکل بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور گفت: مجموعه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مجموعه‌ای است موثر برای رشد اقتصادی کشور است. ما باید هم برای عاملین این مجموعه اعم از مدیران و مردم برنامه ریزی کنیم چرا که آن‌ها باید آمادگی اجرای این برنامه اقتصاد مقاومتی را داشته باشند. اگر مدیران این زمینه را فراهم کنند ولی مردم آن را ادامه ندهند اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

هاشمی طبا در خصوص اولویت‌های اجرایی خود در دولتش بیان کرد: در درجه اول مهمترین مساله اصلاح کشاورزی است که باید بهترین بذرها و محصولات خوب در کشاورزی تولید شود. به علاوه اینکه اقتصاد صنعتی نیز باید کیفیت خود را بالا ببرد تا بتوان محصولات آن را در بازارهای داخلی و خارجی فروخت، اما هردو این‌ها به تنهایی نمی‌توانند اشتغالزایی کنند چون هم کشاورزی مکانیزه شده و هم صنعت اتومازیزاسیون شده است که کمتر کارگر بر است. در حالی که ما باید بر رشد صنعت توریسم و اشتغالزایی از این طریق تاکید کنیم.

وی در خصوص برنامه خود برای ایجاد اشتغال در کشور گفت: این که کاندیدایی بیاید و بگوید یک میلیون و دو میلیون شغل در سال ایجاد می‌کند این کار سختی نیست چرا که من هم می‌توانم بگویم مردم بروند خشت بزنند و از این طریق آن‌ها را شاغل کنم اما آیا آن خشت قابلیت فروش در بازار را دارد؟ موضوع اشتغال باید از طریق تحول اساسی در بانک‌ها صورت بگیرد.

وی در خصوص پرداخت یارانه‌ها به صورت هدفمند در دولت احتمالی خود عنوان کرد:‌ یارانه‌ها باید هدفمند پرداخت شود در حالی که این اتفاق نیافتاده است یکی از راه‌های هدفمند سازی پرداخت یارانه این است که یارانه به طور کامل قطع شود و منابع آن به کمیته امداد یا بهزیستی داده شود. ما نباید موضوع تساوی را با عدالت یکسان بنگریم، برای مثال باید از خانواده یک معلول بیشتر از دیگران حمایت شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین