|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
وی با اشاره به اینکه دفتر توسعه نشر بین الملل فرانسه یک انجمن خصوصی است که 280 ناشر فرانسوی تحت پوشش دارد ادامه داد: در دیپلماسی اقتصادی هم فرانسوی ‌ها بیشترین هدف را در نمایشگاه کتاب تهران دنبال می‌‌ کنند.
رئیس دفتر توسعه نشر بین‌الملل فرانسه با استقبال و ابراز خرسندی از بخش مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران و شهر میهمان گفت: فرانسوی‌ ها با حضور در نمایشگاه کتاب تهران به دنبال دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی هستند.

 'ژان گی بوان' روز پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه کتاب اظهار داشت:در نمایشگاه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی را دنبال می کنیم، در دیپلماسی فرهنگی دفتر نشر توسعه بین‌ الملل فرانسه سعی می ‌‌کند با ناشران ایرانی ارتباط برقرار کرده و در انتشار کتاب مشارکت کند؛ به این معنا که تبادل حقیقی ترجمه به صورت مشترک میان دو کشور فرانسه و ایران اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه دفتر توسعه نشر بین الملل فرانسه یک انجمن خصوصی است که 280 ناشر فرانسوی تحت پوشش دارد ادامه داد: در دیپلماسی اقتصادی هم فرانسوی ‌ها بیشترین هدف را در نمایشگاه کتاب تهران دنبال می‌‌ کنند.

وی با اشاره به اهداف و ماموریت ‌های دفتر توسعه نشر بین ‌الملل فرانسه افزود: ما در این نهاد چندین ماموریت و هدف را دنبال می ‌‌کنیم ، حضور کشور فرانسه در نمایشگاه ‌های بین ‌المللی کتاب از جمله نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران، هماهنگی برای برگزاری کنفرانس ‌ها و نشست ‌های متعدد بین ناشران فرانسه با کشورهای دیگر از مهمترین اهداف است.

وی بیان داشت: همچنین برگزاری سمینارهای مرتبط با مطالعات بین ناشران و کتابفروشان فرانسه، تحقق اهداف اقتصادی نشر فرانسه بین ناشران مختلف و در نهایت شکل ‌گیری ارتباط و انجام برنامه ‌های متعدد بین ناشران و نویسندگان خصوصی با ناشران خصوصا در مواردی که حقوق مولف در میان باشد و مدیریت توزیع کتاب ناشران فرانسوی و قیمت ‌گذاری ثابت کتاب ‌ها از دیگر اهداف است.

گی‌بوان ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران در فضایی بزرگ با جمعیتی بسیار نشان دهنده استقبال مرم از کتاب و کتابخوانی است. باید بگویم فرانسوی ‌ها هم با کتاب انس زیادی دارند و هر شهروند فرانسوی روزی یک تا یک ساعت و نیم کتاب می‌‌خواند و بیشتر خود را برای کتاب خواندن صرف می‌‌ کنند.
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین