|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۸
کد خبر: ۱۵۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کل واجدان شرایط رای در کشور 50 میلیون نفر است و اگر 10 میلیون سبد رای اصولگرایان و 15 میلیون رای اصلاح طلبان را از این رقم کم کنیم بیش از 25 میلیون نفر باقی می ماند که در انتخابات بی تفاوت هستند.
استاد دانشگاه تهران گفت: شرایط امروز ما در انتخابات ریاست جمهوری این دوره درست مانند دوم خرداد سال 76 است.

 صادق زیباکلام روز پنجشنبه در جمع حامیان روحانی در سرسرای همایش های هلال احمر ایلام اظهار کرد: امروز اگر نتوانیم تحریمی ها(تحریم کنندگان انتخابات)، بی تفاوت ها و آرای خاکستری را به عرصه بکشانیم بازنده انتخابات خواهیم بود.
گزیده سخنان زیبا کلام در پی می آید:
** سرنوشت انتخابات این دوره نه در دستان شما که اینجا حضور دارید و فعالیت می کنید، بلکه در دست کسانی است که یا بی تفاوت هستند و یا رای نمی دهند و به علت های گوناگون بهانه و عذر می آورند.
** سبد رای اصولگرایان بین پنج تا 10 میلیون نفر است که صبح جمعه 29 اردیبهشت می روند پای صندوق‌ها و به رئیسی یا قالیباف رای می دهند.
** سبد رای اصلاح طلبان بین 10 تا 15 میلیون نفر است که بدون اینکه کسی اصرار کند می روند و رای خود را به صندوق می اندازند.
** کل واجدان شرایط رای در کشور 50 میلیون نفر است و اگر 10 میلیون سبد رای اصولگرایان و 15 میلیون رای اصلاح طلبان را از این رقم کم کنیم بیش از 25 میلیون نفر باقی می ماند که در انتخابات بی تفاوت هستند.
** این 25 میلون نفر سرنوشت انتخابات را تعیین می کنند که اگر پای صندوق‌های رای بیایند 90 درصد آنان به نامزد اصلاحات رای می دهند.
** این حدس و گمان نیست و 2 بار این موضوع در انتخابات ریاست جمهوری در کشور اتفاق افتاده است یکی در دوم خرداد 76 و دیگری در انتخابات سال 92 که آمدند و به روحانی رای دادند.
** اگر 20 درصد این 25 میلیون بیایند پای صندوق ها موج به راه خواهد افتاد و آقای روحانی با بیش از 20 میلیون رای پیروز عرصه انتخابات خواهد بود.
** آقای روحانی همین الان 14 - 15 میلیون رای دارد که اگر 5 - 6 میلیون نفر از رای خاکستری ها و بی تفاوت ها وارد کارزار شوند وی برنده انتخابات خواهد شد.
** بی تفاوت ها و رای خاکستری ها برای اینکه دو مرتبه کشور گرفتار باتلاق هولناک سال های 84 تا 92 نشود باید اشتباه نکنند و بروند در انتخابات شرکت کنند.
** افراد تحریمی (تحریم کننده انتخابات) و کسانی که بی تفاوت هستند بدانند که هم در حق خودشان و هم در حق نسل های آینده اشتباه می کنند.
** نباید بی تفاوت بود و نباید گذاشت دوباره کشور و اداره قوه مجریه دست عوام فریبان و پوپولیست ها بیفتد.
** معتقدم باید به کسانی که رای نمی دهند قبولاند که دارند اشتباه می کنند؛ تنها راه پیشرفت و ترقی کشور ادامه مسیر عقلانیت و خرد و تداوم دولت تدبیر و امید است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین