|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۵۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
رئیس‌جمهوری روسیه در پیام تبریک به رئیس‌جمهوری جدید کره جنوبی بر آمادگی مسکو برای توسعه همکاری‌ها با سئول تأکید کرد.
 رئیس‌جمهوری روسیه در پیام تبریک به رئیس‌جمهوری جدید کره جنوبی بر آمادگی مسکو برای توسعه همکاری‌ها با سئول تأکید کرد.

به دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه با ارسال پیامی، پیروزی «مون جائه این» را در انتخابات ریاست‌جمهوری کره جنوبی به وی تبریک گفت و بر آمادگی مسکو برای وسعه همکاری‌های دوجانبه با سئول تأکید کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، بیانیه کاخ کرملین از این امر حکایت دارد: «پوتین در پیام تبریک خود به رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی اعلام کرد که روسیه روابط سودمند با جمهوری کره را تحسین کرده و بر آمادگی برای انجام همکاری‌های مشترک در جهت ایجاد اقدامات دوجانبه در حوزه‌های مختلف در کنار هماهنگی تلاش‌ها برای حل مسائل دشوار در حوزه بین الملل تأکید دارد».

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه ابراز اطمینان کرد که «این مسئله مطابق با منافع اساسی دو ملت دوست روسیه و کره جنوبی است و همسو با ایجاد صلح، امنیت و ثبات در شبه جزیره کره و به طور کلی در شمال شرقی آسیا خواهد بود».

بنا به اعلام کرملین، رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه این پیام برای رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

کمیسیون ملی انتخابات کره جنوبی صبح امروز اعلام کرد که «مون جائه این» کاندیدای حزب دموکراتیک کره با کسب اکثریت 41 درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری کره به عنوان رئیس جمهور منتخب معرفی شده است.

بر اساس قانون اساسی کره جنوبی انتخابات ریاست جمهوری در یک دور و بر اساس کسب رای بیشتر از سوی یک نماینده برگزار می‌شود.

مون جائه این، در این سمت جانشین «پارک گئون های»، رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی خواهد شد که پس از متهم شدن به دریافت رشوه و فساد مالی از کار برکنار شده بود.

با وجود آزمایش‌های موشکی کره شمالی در هفته‌های اخیر شبه جزیره کره به عنوان اولویت دستورکار سیاست خارجی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین