|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۵۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
داداگاه تحقیقات مرکزی عراق اعلام کرد که تروریست‌های داعش همزمان با از دست دادن مناطق اشغالی خود، برای تأمین هزینه‌های خود به ثروتمندان کشورهای همسایه روی آورده‌اند.
 داداگاه تحقیقات مرکزی عراق اعلام کرد که تروریست‌های داعش همزمان با از دست دادن مناطق اشغالی خود، برای تأمین هزینه‌های خود به ثروتمندان کشورهای همسایه روی آورده‌اند.

دادگاه تحقیقات مرکزی عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که افرادی در رابطه با پرونده مالی تروریست‌های داعش با هماهنگی نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، در این بیانیه آمده است که آنها اعتراف کرده‌اند که گروهک داعش همزمان با از دست دادن مناطق تحت اشغال خود به کانال‌های جدیدی مالی متوسل شده است و افراد ثروتمند حاضر در کشورهای همسایه داعش را حمایت مالی می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید: طبق اعترافات قابل توجه متهمان دستگیر شده، تروریست‌های داعش برای تأمین مالی خود یا از خارج کشور حواله‌ دریافت می‌کردند یا کالاهایی را که از خارج کشور به دست آنها می‌رسید با قیمت ارزان در بازار می‌فروختند.

بنا بر اعلام دادگاه تحقیقات مرکزی عراق، تروریست‌های داعش پس از اشغال مناطق و اعلام خلافت خودخوانده در سال 2014، از یک انسجام و مرکزگرایی مالی بهره می‌بردند و همین دلیل ثبات مالی و اداری در مناطق تحت اشغالشان در عراق و دیگر کشورها وجود داشت و پول‌هایی که در سال 2014 و 2015 به دست داعش می‌رسید از منابع خارجی بود که به دیوان مالی داعش در موصل داده می‌شد و از آن‌جا میان ولایت‌های خودخوانده مختلف بر حسب نیاز و بودجه، توزیغ می‌شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: داعش پس از عقب‌نشینی از شهرها و مناطق، به ولایات خود نوعی خودمختاری و استقلال مالی داد تا منابع مالی خود را خودشان تأمین کنند و این ولایات از چندین راه برای تأمین مالی خود اقدام می‌کردند که یکی از آنها گرفتن حواله‌های مستقیم از افراد ثروتمند در کشورهای همسایه است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین