|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۵۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
آواربرداری در این قسمت نیازمند تثبیت دیواره است و تا به پیکر این معدنچی دسترسی نداشته باشیم آمار رسمی جان‌باختگان این حادثه همان ۴۲ نفر معدنچی است که از تونل شماره یک و دو خارج‌شده‌اند.
  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: آمار رسمی جان‌باختگان معدن زمستان یورت تا این لحظه ۴۲ نفر است و احتمال می‌دهیم یک جسد دیگر در معدن باشد.

رضا مروتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون پیکر ۴۲ جان‌باخته حادثه زمستان یورت از معدن خارج‌شده و تحویل مقامات قضایی شده است.

وی افزود: پس از انفجار صبح چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) معدن زمستان یورت آزادشهر سه بار ریزش داشت و همین امر باعث طولانی شدن عملیات آواربرداری وامداد و نجات شد.

تمام کارگاه‌ها بازگشایی‌شده

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: تا این لحظه تمام کارگاه‌ها بازگشایی‌شده اما عملیات همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: تا ظهر دوشنبه پیکر ۳۵ معدنچی جان‌باخته از تونل خارج‌شده بود و روز دوشنبه (۱۸ اردیبهشت) ۱۳ پیکر دیگر به سردخانه گنبدکاووس منتقل شد و ساعت۴۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) پیکر ۷ معدن کار دیگر از تونل خارج شد.

مروتی بیان کرد: تا این لحظه تمام کارگاه‌ها بازگشایی‌شده اما هنوز در بخشی از معدن آوار وجود دارد و عملیات آواربرداری همچنان ادامه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مکان و محل پیکر یک معدنچی دیگر مشخص‌شده اما دسترسی به آن سخت است و باید آوار برداشته شود تا به پیکر این عزیز برسیم.

وی ادامه داد: آواربرداری در این قسمت نیازمند تثبیت دیواره است و تا به پیکر این معدنچی دسترسی نداشته باشیم آمار رسمی جان‌باختگان این حادثه همان ۴۲ نفر معدنچی است که از تونل شماره یک و دو خارج‌شده‌اند.

لازم به ذکر است؛ انفجار صبح چهارشنبه گذشته (۱۳ اردیبهشت) در معدن زمستان یورت آزادشهر حادثه آفرید و معدنچیان کرمان، طبس، مازندران و ... برای کمک به نیروهای امدادی استان گلستان در معدن زمستان یورت حضور دارند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین