|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: ایجاد مانیتورینگ پایش مرزها اصلی ترین برنامه مرزبانی است.
 سردار ذوالفقاری در حاشیه رزمایش اقتدار 3 و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انتظار داریم مجلس کمک کند تا بتوانیم بتدریج تمام مرزهای کشور را به سیستم مانیتورینگ پایش مرزی مجهز کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تنها بخشی از مرزهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و آذربایجان تحت پوشش سیستم مانیتورینگ مرزی هستند که قصد داریم در صورت تخصیص اعتبار از سوی مجلس این سیستم را در تمام مرزها ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: از طریق سیستم مانیتورینگ پایش مرزی می توان وضعیت نگهبانی نیروهای مرزبانی را کنترل کرد و اگر ضعفی باشد بصورت آنلاین آن را مشاهده کرد و به پاسگاه مرزی مربوطه تذکر داد.

ذوالفقاری ادامه داد: در آینده و پس از استقرار و تثبیت این سیستم بدنبال ایجاد برج های الکترونیکی در مرزها می رویم تا دیگر نیازی به حضور نیروی انسانی در آنجا نباشد.

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین به برخی تجهیزات مورد آزمایش در رزمایش اقتدار 3 اشاره کرد و گفت: در این رزمایش دو بالن جدید تصویربرداری تست شد تا هر کدام که موثرتر بودند در مرزهای کشور مورد استفاده قرار بگیرند.

ذوالفقاری افزود: از مزایای این بالن‌ها تاکتیکی بودن آنهاست، یعنی روی خودرویی قرار گرفته و بصورت سیار و در نقاط مختلف می توان از توان آنها استفاده کرد.

وی گفت: خودرویی که این بالن‌ها روی آنها قرار می گیرد ضد گلوله بوده تا اگر مورد حمله اشرار قرار گرفت کارآمد باشند. ضمن اینکه خود بالن ها نیز ضدگلوله هستند.

وی هزینه ساخت هر کدام از این بالن ها که تا ارتفاع 900 متری بالا رفته و تصویربرداری می کنند را حدود 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در این رزمایش شعاع دید و مدت ارسال تصویر هر دو نوع بالن محاسبه شده و هر کدام جوابگو بود مورد استفاده قرار می گیرند.

ذوالفقاری ادامه داد: حتما باید به سمت توسعه تجهیزات فنی در مرزها برویم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین