|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۵۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
فرماندار شهرستان ملایر هم که در آن خودرو حضور داشتند شاهد اقدام مجرمانه بخشدار بوده است و با توجه به اینکه ایشان مسئول شورای تامین ترافیک شهرستان هم هستند، اقدام مسئولانه‌ای از سوی فرماندار صورت نگرفته است.
 رئیس پلیس راهور ناجا به ارائه توضیحاتی درباره دو پرونده تصادفات زنجیره‌ای در آزادراه شهید شوشتری و ضرب‌ و جرح مامور پلیس راهور توسط بخش‌دار جوکار پرداخت.

 سردار تقی مهری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده آزادراه شهید شوشتری که در آن بیش از 40 خودرو با یکدیگر برخورد کرده و یک نفر جان خود را از دست داد، اظهار کرد: اقدامات همکاران ما در پلیس راهور استان خراسان رضوی توسط بازرسی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که فرمانده پلیس راه استان به وظایف خود آشنا بوده و آن را به صورت کامل اجرا کرده است. با تایید این موضوع که او در محل حادثه هم حضور داشته است.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز در برخی از استان‌ها از جمله قزوین، قم، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی شاهد برخورد چندین دستگاه خودرو با یکدیگر بودیم، تصریح کرد: براساس آمار ارائه شده در مسیر تردد از مشهد به سمت نیشابور در آن زمان 78هزار خودرو در حال حرکت بودند و به علت لغزندگی جاده و مه‌آلود بودن بیش از 40 خودرو با یکدیگر برخورد کرده و در این بین علاوه بر تصادف خسارتی یک نفر جان خود را از دست داد.

مهری با بیان اینکه در قانون وظیفه راننده به صورت مشخص بیان شده است، عنوان کرد: راننده باید در شرایط مه‌آلود و لغزندگی با سرعت مطمئنه حرکت کند. در برخی از موارد حتی این سرعت مطمئنه ممکن است به صفر کیلومتر هم برسد، یعنی باید راننده در منتهی‌الیه جاده متوقف شود و زمانی که دید مناسب حاصل شد حرکت کند، اما در این حادثه برخی از رانندگان به دلیل نداشتن توجه به جلو و رعایت نکردن سرعت مطمئنه زمینه این تصادف را فراهم کردند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس به همه وظایف خود در این زمینه عمل کرده است، افزود:‌ ماموران پلیس با حضور فیزیکی در جاده به رانندگان تذکر داده بودند که مسیر مه‌آلود است؛ بنابر اقدامات وزارت راه تابلوهای اطلاع‌رسانی لازم هم نصب شده بود. همچنین پلیس از طریق صداوسیما در چندین مرحله اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده بود.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، هم‌اکنون پرونده در مراجع قضایی در دست بررسی است و بازپرس نیز خواهان توضیحات شده است که مدارک لازم در اختیار او قرار گرفته است.

واکنش رئیس ‌پلیس ناجا به اقدام بخشدار جوکار

مهری در پاسخ به سوالی درباره اقدام بخشدار جوکار مبنی‌بر ضرب و جرح یک مامور پلیس راهور توضیح داد: اقدام وی توهین‌آمیز و غیرقانونی بوده است. بخشدار جوکار ملایر مامور وظیفه‌شناس پلیس راهور را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اقدام بخشدار مجرمانه و غیرقانونی است، توضیح داد: فرماندار شهرستان ملایر هم که در آن خودرو حضور داشتند شاهد اقدام مجرمانه بخشدار بوده است و با توجه به اینکه ایشان مسئول شورای تامین ترافیک شهرستان هم هستند، اقدام مسئولانه‌ای از سوی فرماندار صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه پرونده در قوه‌قضائیه شهرستان همدان مطرح و پلیس منتظر اجرای قانون در این‌خصوص است، اضافه کرد: قانون برای همه یکسان است و همه باید از قانون تبعیت کنند. کسی نسبت به اجرای قانون مصونیت ندارد.

وی با بیان اینکه برابر ماده 719 قوانین راهنمایی و رانندگی، اگر کسی فرد مجروحی را در جاده مشاهده کند، باید آن را به مراکز درمانی برساند، گفت: اما متاسفانه فرماندار این کار را انجام نداده است و آنچه را که پلیس راهور برای من توضیح داده، بخشدار تا 100 متر پلیس راهور را روی خودرو حرکت داده و با یک پیچ چرخشی او را پرتاب می‌کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت سلامتی مامور پلیس راهور توضیح داد: او چندین روز در بیمارستان بستری بوده و هم‌اکنون مرخص شده و اقدامات درمانی خارج از بیمارستان برای او انجام می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین