|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۵۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
. فوتبال ساحلی بازی لحظه‌ها است و شانس هم در این بازی دخیل است. با وجود این، ما مقابل ایتالیا به پیروزی رسیدیم و از این تیم انتقام گرفتیم.»
 سایت فیفا پس از مقام تاریخی ملی‌پوشان فوتبال ساحلی ایران با تمجید از تیم‌ ‌ملی ایران نوشت: «ایران توانست جام جهانی فوتبال ساحلی را با افتخار به پایان برساند. پیروزی برابر ایتالیا در دیدار رده‌بندی باعث شد تا بهترین نتیجه‌ یک تیم آسیایی در تاریخ جام جهانی فوتبال ساحلی به دست بیاید. ایران و ایتالیا در مرحله گروهی رقابت‌ها به مصاف هم رفتند که البته در آن بازی ایتالیایی‌ها با نتیجه‌ 5 بر 4 پیروز مسابقه شدند. در مسابقات رده‌بندی درخشش محمد احمدزاده که توانست برای تیم‌ ‌ملی ایران هت تریک کند، تأثیر مهمی در این پیروزی داشت. همچنین مسلم مسیگر و محمد مختاری دیگر گل‌های ایران را به ثمر رساندند تا ایران ضمن جبران شکست بازی مرحله گروهی عنوان سومی این مسابقات را به دست بیاورد.»

رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی 2017 در باهاما پایان خوشی برای ساحلی‌بازان ایرانی داشت، تیمی که پیش از اعزام به این مسابقات با اعتماد به نفس بالا از حضور در جمع 4 تیم پایانی سخن می‌گفت، در پایان موفق شد با شکست ایتالیا برای نخستین بار بر سکوی جام جهانی فوتبال ساحلی بایستد. ملی‌پوشان فوتبال ساحلی ایران با انتقام از لاجوردی‌پوشان ایتالیا در دیدار رد‌ه‌بندی و با شکست 5 بر 3 این تیم، تاریخ‌ساز شدند تا کماکان روند رو به رشد این تیم ادامه داشته باشد. در پایان این رقابت‌ها نفرات برتر این جام نیز معرفی شدند که سه جایزه به ایران رسید. در بخش انتخاب بهترین بازیکن جام، محمد احمدزاده کاپیتان تیم ملی ایران صاحب توپ طلای مسابقات شد. او همچنین به عنوان سومین گلزن برتر جام انتخاب شد و کفش برنز این مسابقات را به خود اختصاص داد. علاوه بر این پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نیز باتوجه به عملکرد فوق‌العاده‌ای که داشت، توانست به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شود و جایزه دستکش طلایی را دریافت کند. در دیدار فینال، تیم فوتبال ساحلی برزیل موفق شد با نتیجه 6 بر صفر تاهیتی را شکست دهد و روی سکوی قهرمانی بایستد.

کاپیتان تیم فوتبال ساحلی در مورد دیدار با ایتالیا به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم با پیروزی مقابل ایتالیا انتقام شکست مرحله گروهی را از این تیم بگیریم. مقابل تاهیتی در نیمه نهایی خوب ظاهر شدیم و فرصت‌های زیادی برای پیروزی مقابل این تیم داشتیم اما به هر حال به این تیم باختیم. در بازی ایتالیا تمام بچه‌ها از جان و دل مایه گذاشتند و ایتالیا را شکست دادیم و تاریخ‌ساز شدیم. بعد از 11 سال در مسابقات جام جهانی روی سکو رفتیم و این افتخار بزرگی برای کل ورزش کشورمان است.»

محمد احمدزاده با اشاره به اینکه فوتبال ساحلی برای ادامه افتخارآفرینی به این روند ادامه خواهد داد، بیان می‌کند: «جایگاه سومی برای ما پایان راه نیست، هدف بعدی‌مان حضور بر سکوی قهرمانی است و تنها این مقام را می‌خواهیم. برای رسیدن به این مهم، دست از تلاش برنمی‌داریم و می‌خواهیم در مسابقات بعدی مدال‌مان طلایی رنگ باشد.»

بازیکن 9 گله تیم ملی فوتبال ساحلی درخصوص انتخابش به عنوان بهترین بازیکن جام (کسب توپ طلا) و سومین گلزن مسابقات می‌گوید: «این موفقیت را مدیون تک تک بازیکنان هستم. تیم فوتبال ساحلی ایران یک هدف داشت و آن ایستادن روی سکوی مسابقات جام جهانی بود. از کسب این عناوین خوشحالم اما خوشحالی اصلی من حضور تیم ملی روی سکو بود.»

کاپیتان تیم فوتبال ساحلی ادامه می‌دهد: «در باهاما ثابت کردیم که از هیچ تیمی کمتر نیستیم. درست است که برزیل با اختلاف گل‌های زیادی تیم‌های رودرروی خود را شکست داد اما در صورت مقابله با این تیم قدرتمند نیز بازی برابری به نمایش می‌گذاشتیم چرا که چیزی کمتر از برزیل نداریم. تمام تلاش‌مان این است که روزی قهرمان دنیا شویم و آن روز هم چندان دور نیست. ما لیاقت داشتیم در فینال با برزیل بازی کنیم اما به هر حال عنوان سومی هم برای ما بسیار ارزشمند بود.»

او با اشاره به برگزاری منظم مسابقات لیگ فوتبال ساحلی در کشور بیان می‌کند: «11 سال است که به صورت حرفه‌ای مسابقات فوتبال ساحلی در کشورمان برگزار می‌شود و علاوه بر این تجربه زیادی از حضور در مسابقات بین‌المللی داریم. باید از کسانی که رواج دهنده این ورزش در کشورمان بودند، تشکر کرد. چند سالی است که به فوتبال ساحلی در کشور ما اهمیت زیادی می‌دهند و اینها را مدیون مدیریت خوب در فوتبال ساحلی هستیم. فوتبال ساحلی ایران فراتر از آسیاست، آسیا برای ما کوچک است و به قهرمانی در قاره خودمان راضی نیستیم.»

بهترین بازیکن جام جهانی باهاما ادامه می‌دهد: «فعلاً قصد دارم در تیم ملی بازی کنم و تا زمانی که بدانم برای تیم ملی مثمر ثمر هستم در خدمت تیم خواهم بود. جانم را برای موفقیت تیم ملی می‌گذارم و زمانی که احساس کنم فرد دیگری می‌تواند برای تیم ملی مؤثر باشد، از تیم ملی خداحافظی خواهم کرد. در حال حاضر در اوج به سر می‌برم و می‌خواهم به افتخارآفرینی با تیم ملی ادامه دهم.»

دروازه‌بان تیم فوتبال ساحلی هم در مورد عنوان بهترین دروازه‌بان جام و کسب دستکش طلایی مسابقات جام جهانی می‌گوید: «تمام سعی‌ام این بود که در مسابقات جام جهانی وظیفه‌ام را به نحو احسن انجام دهم و با کمک هم‌تیمی‌ها توانستم به این عنوان دست یابم. از این موضوع هم خوشحالم که عناوین بهترین بازیکن و سومین گلزن برتر جام به کاپیتان تیم ملی رسید. دستکش طلایی بهترین دروازه‌بان جام جهانی را به مردم ایران تقدیم می‌کنم.»

پیمان حسینی ادامه می‌دهد: «بازی سختی مقابل ایتالیا انجام دادیم و خدا را شکر که توانستیم بازی را ببریم. سومی جام جهانی مقام بسیار ارزشمندی برای تیم ملی به حساب می‌آید. تا به حال به این عنوان نرسیده بودیم و با وجود موفقیت‌ها و عناوین زیاد در مسابقات بین‌المللی، دست‌مان از مدال جام جهانی کوتاه مانده بود اما خوشبختانه توانستیم در باهاما به این عنوان دست یابیم.»

او با اشاره به جذابیت‌های فوتبال ساحلی می‌گوید: «تیم ملی فوتبال ساحلی ما در باهاما خیلی خوب بازی کرد و در تمامی بازی‌ها موقعیت‌های خوبی داشتیم البته در بازی با ایتالیا بدشانس بودیم و تیر دروازه باعث شد تا نتوانیم نتیجه بهتری بگیریم. فوتبال ساحلی بازی لحظه‌ها است و شانس هم در این بازی دخیل است. با  وجود این، ما مقابل ایتالیا به پیروزی رسیدیم و از این تیم انتقام گرفتیم.»

دروازه‌بان تیم فوتبال ساحلی ادامه می‌دهد: «امیدوار بودیم در فینال مقابل برزیل بازی کنیم و دوست داشتم که قهرمان مسابقات جام جهانی شویم اما این گونه نشد و شکست تلخی مقابل تاهیتی خوردیم. در حالی که در بازی مقابل تاهیتی مستحق باخت نبودیم اما به هر حال این گونه شد و عنوان سومی هم برای تیم ملی بسیار شیرین بود چرا که این اولین عنوان جام جهانی برای فوتبال ساحلی به حساب می‌آید و می‌توانیم در مسابقات بعدی حتی جای برزیل روی سکوی قهرمانی بایستیم.»

پیمان حسینی، عقاب آسیا

فوتبال ایران در دهه‌های گذشته در قفس توری اسطوره‌های زیادی همانند مرحوم ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده داشت که هواداران فوتبال به این اسطوره‌ها لقب عقاب آسیا دادند. حالا این لقب توسط دوستداران فوتبال ساحلی به پیمان حسینی اعطا شده گرچه گلر تیم ملی فوتبال ساحلی نمی‌خواهد در قلعه عقاب‌ها وارد شود اما دوست دارد این لقبی که برازنده‌اش است را حفظ کند. او در گفت‌و‌گو با «میزان» در خصوص این موضوع بیان داشت: «مردم ایران لطف دارند که این لقب را به من داده‌اند. عقاب فوتبال احمدرضا عابدزاده است، من دوست دارم عقاب فوتبال ساحلی باشم.»

پیام تبریک سلطانی‌فر و مهدی تاج

مقام ارزشمند و تاریخی ساحلی‌بازان باعث شد وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال این موفقیت را به مجموعه تیم تبریک بگویند. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در پیامی آورده است: «کسب این مقام ارزشمند جهان  که برای اولین بار به دست آمد، حاصل غیرت بالای جوانان قهرمان ایرانی در آوردگاه جام جهانی بود و نشان داد که با برنامه‌ریزی، امید و تعصب ملی می‌توان افتخاراتی ارزشمند را برای کشورمان کسب کرد.»

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نیز در پیامی اعلام کرد: «تلاش و ممارست‌های مستمر ملی‌پوشان فوتبال ساحلی در یک سال و نیم منتهی به مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی باهاما شکل گرفته از ایمان، غیرت، اراده، برنامه‌ریزی هدفمند و قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری این رقابت‌ها، نشان از اقتدار و رشادت جوانان برومند ایران اسلامی دارد. ملی‌پوشان ایران با قرار گرفتن روی سکوی جهانی، اراده، توانمندی و غرور ایرانی خود را بار دیگر و البته این بار در سطحی بالاتر برای جهانیان به نمایش گذاشتند.»
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین