کد خبر: ۱۵۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
وزیر کشور در گفت وگو با همتای پاکستانی خود حادثه مرزی در میرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی را با توجه به روابط دوستانه ایران و پاکستان خلاف انتظار رابطه بین دو کشور اعلام کرد.
 وزیر کشور در گفت وگو با همتای پاکستانی خود حادثه مرزی در میرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی را با توجه به روابط دوستانه ایران و پاکستان خلاف انتظار رابطه بین دو کشور اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت وگوی تلفنی با «نثارعلی خان» همتای پاکستانی خود، اظهارکرد: آمادگی داریم کمیته ویژه امنیتی و کمیته مرزی دو کشور در نشست های کارشناسی مشترک برگزار ومصوبات آن به صورت اجرایی درآید.

وی همچنین خواستار توسعه تعاملات اقتصادی و همکاری بازرگانی مرزی به خصوص بازارچه ریمدان و گفت وگو پیرامون آن شد و افزود: تعاملات اقتصادی درمناطق مرزی می تواند امنیت پایدار در مرز مشترک ایجاد کند. اما حوادثی که در مرز مشترک رخ می دهد پایه های همکاری اقتصادی، بازرگانی و امنیتی را دچار تزلزل می کند.

وزیرکشور ازهمتای پاکستانی خود خواستار دستور اقدامات عاجل و بازدارنده درمرزهای مشترک در موضوعات مختلف ازجمله جلوگیری از ورود تروریست ها و اشرار به ایران از مرز پاکستان، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و مقابله با ورود غیر قانونی اتباع افغانستانی از مرز پاکستان شد.

رحماین فضلی ضمن دعوت از«علی خان» برای سفربه تهران گفت: آمادگی داریم اجلاس همکاری درموضوعات امنیتی- اقتصادی و مرزی را هرچه زودتر برگزارکنیم.

**نخست وزیر پاکستان بر اجرای توافقات دوجانبه تاکید کرد

وزیرکشورپاکستان نیز ضمن ابراز تاسف از حادثه مرزی میرجاوه گفت: من به شما اطمینان می دهم براساس دستور نخست وزیر درملاقات اخیر وزیرامورخارجه ایران علاقه مندیم تمام توافقات انجام شده بین دو کشور را به پیش ببریم و اجلاس دوجانبه را جهت پیگیری لیست مورد توافق در زمینه های همکاری برگزار کنیم.

نثارعلی خان تاکید کرد: نخست وزیر پاکستان در دستوری ویژه بنده را موظف به اجرایی کردن توافقات فی مابین کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین