کد خبر: ۱۵۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
حدود ۲۴۵ استاندارد در رابطه با موارد مختلف ایمنی کار تدوین شده که چند مورد در رابطه با معادن ذغال سنگ و ۶۷ استاندارد در رابطه با نکات ایمنی این معادن تدوین شده است.
  رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در سال گذشته فعالیت های خوبی در خصوص استاندارد صورت گرفته است، در این سال ۳ هزار استاندارد تدوین شد که در مجموع و طی سه سال گذشته ۱۳ هزار استاندارد تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، نیره پیروز بخت در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح دوشنبه در سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: سامانه اطلاع رسانی استاندارد ایران در جهت اطلاع رسانی بیشتر در تمام ابعاد مرتبط با امر استاندارد افتتاح شد.

وی افزود: این سامانه اطلاعات جامعی را در بخش های مرتبط با استاندارد در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد از طرفی  امید است با شفافیت اخبار و افزایش دقت در اخبار مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر لزوم رعایت استاندارد در بخش های مختلف، خاطرنشان کرد: در سال جاری مصوبات و رویداد های خوبی را در سطح سازمان شاهد بوده ایم.

وی با اعلام اینکه دو مصوبه در زمینه برنامه ریزی برای تولید بنزین بر اساس استاندارد های جهانی داشته ایم، گفت:در بخش اقتصاد مقاومتی ۴ پروژه در ستاد پیشنهاد شده بود که طی روزهای اخیر مورد موافقت قرار گرفته و ابلاغ شده است.

پیروز بخت بیان کرد: در سال گذشته فعالیت های خوبی در خصوص استاندارد صورت گرفته است، در این سال ۳ هزار استاندارد تدوین شد که در مجموع و طی سه سال گذشته ۱۳ هزار استاندارد تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه درصدد ارتقا استانداردهای موجود هستیم، گفت: شتاب منطقی تدوین استاندارد در جهت کیفیت کار بوده است.

وی با اعلام اینکه تدوین استاندارد جدید و تجدید نظر استاندارد قدیم از جمله اقدامات انجام گرفته و حائز اهمیت محسوب می شود، تصریح کرد: بازنگری استاندارد بر مبنای مطالعات روز صورت می گیرد که بر این ‌اساس در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ استاندارد تدوین و  ۱۰ هزار و ۵۰۰ استاندارد مورد بازنگری قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد:  ۳۰ هزار مورد استاندارد در سال های مختلف از قبل انقلاب تدوین شده که از این میزان بیش از ۱۰ هزار استاندارد مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این مهم ۱۳۱ درصد از برنامه مد نظر را تحت پوشش قرار داده است، گفت: طی سال گذشته از ۳۶ محموله بنزین بررسی شده  ۲۵ مورد منطبق بر استانداردها بوده است.

پیروز بخت با تاکید بر اینکه عضویت فعال در کمیته های فنی سازمان و فعال سازی کمیته های متناظر از جمله اقدامات شایان توجهی بوده که انجام گرفته است، گفت: استانداردهای بین المللی نقش سازمان را در حوزه بین المللی پر رنگ تر می کند که شاهد تحقق  ۲۸ مورد استاندارد در این زمینه بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه طی سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۰ مورد گواهینامه استاندارد صادر و ۸ هزار و ۷۹۳ مورد تمدید شده است، افزود:  ۵۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و غیره در سطح استان ها صورت گرفته است.

وی  بحث بازرسی فنی از واحدهای خدماتی نظیر شهربازی ها طی سال ۹۵ را ۱۷ هزار مورد اعلام کرد و یادآور شد:  بازرسی برای ممیزی صنایع انرژی بر سال قبل هزار و ۴۰۰ مورد بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: بازرسی طرح طاها از اهمیت بالایی برخوردار است، طی سال گذشته ۳۴۰ هزار مورد بازرسی در سطح بازار داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون واحد صنفی در سراسر کشور طی سه سال گذشته بازرسی شده است، اظهار کرد: آزمون نازل های جایگاه های سوخت به تعداد ۱۲۰ هزار مورد، باسکول ثابت هم کف ۱۶ هزار مورد و دیگر سنجش ها ۳۰۰ هزار مورد بوده ‌که بیانگر اهمیت این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش بازرسی سنجش ها سازمان از نظر کمی به مقوله مهم حق الناس توجه داشته است، تصریح کرد: خوشبختانه سازمان ملی استاندارد ایران به صورت جدی در بحث تصدی گری ورود کرده به نحوی که به ازای هر ۳ هزار کارشناس و کارگر بیش از ۱۰۰ هزار نفر خارج از سازمان مشغول فعالیت هستند.

پیروزبخت با بیان اینکه در حوزه حلال ۱۶ مورد گواهی استاندارد حلال به واحدهای ذبح و صید واگذار شده است، اعلام کرد: اهمیت این موضوع برای جذب بازار ۲ میلیاردی جامعه مسلمان است،  گردش مالی این تجارت ۲ هزار میلیارد دلار است که باید توجه ویژه ای به این بخش صورت گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه ۱۱ استانداردبین المللی با واژگان فارسی داشته ایم، ادامه داد: مصوباتی در شورای عالی استاندارد داشته ایم که یکی از مهم ترین این مصوبات در خصوص بحث تولید و اشتعال و تولید با کیفیت بالا بوده است.

وی با اشاره به اینکه مصوب شد تا سازمان ملی استاندارد ایران برای سایر کالاهای دانش بنیان به صورت خود اظهاری گواهی صادر کند، افزود: در سال جاری اولین گواهی محصول دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر شد.

 پیروز بخت با تاکید بر اینکه در سال جاری از واردات و تولید خودرو که بر اساس استانداردهای ابلاغی نیست جلوگیری خواهد شد، گفت: در حوزه بنزین استاندارد از ده شهر کشور نمونه برداری های جدی و گسترده ای صورت گرفته و در سال جاری اصفهان کم مشکل ترین استان در حوزه بنزین منطبق بر استانداردهای اعلامی بوده است.

وی با بیان اینکه حادثه معدن آزادشهر و پلاسکو این مهم را مورد تاکید قرار می دهد که باید بحث ایمنی را جدی بگیریم، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران نمی تواند تمام وظایف دستگاه ها را اجرایی کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: حدود ۲۴۵ استاندارد در رابطه با موارد مختلف ایمنی کار تدوین شده که چند مورد در رابطه با معادن ذغال سنگ و ۶۷ استاندارد در رابطه با نکات ایمنی این معادن تدوین شده است.

پیروزبخت با بیان اینکه بحث سرعت سنجش خودروها یکی از ۸۳ استاندارد اعلامی در این خصوص است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در خصوص پایش انرژی، استانداردهای لازم تدوین شده اما اجرایی شدن این مهم به تنهایی بر عهده سازمان ملی استاندارد نیست.

رئیس سازمان ملی ایران بیان کرد: مسئولیت عرضه و توزیع بنزین و تطابق آن با استاندارد ملی به عهده وزارت نفت و مسئولیت حسن اجرای این امر به عهده سازمان ملی استاندارد ایران است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین