|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
اگر با عقلانیت به این موضوع نگاه می‌شد و از جامعه معماران، متخصصان و شهرسازان استفاده می‌کردیم حجم هزینه‌ها به گونه‌ای نبود که اکنون نارضایتی به دنبال داشته باشد بلکه از مسکن مهر به عنوان نگین شهرها یاد می‌شد و مسکن مهر باید با کیفیت بیشتری کار خود را دنبال می‌کرد اما با توجه به اینکه با خرد جمعی و عجله‌ای این موضوع را پیگیری کردند کار باکیفیتی تحویل ندادند و اکنون بیش از صد هزار از این واحدها کیفیت لازم را ندارد و آنهایی که دریافت کرده‌اند از محل سکونت خود ناراضی هستند و این پروژه می‌توانست بهتر از این انجام شود.
 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: روحانی با حضور در انتخابات و فعالیت‌هایش طی این دوره چهار ساله برای برگشت عقلانیت و اعتدال تلاش می‌کند.

 محسن هاشمی در نشست خبری بگفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر هستیم سرنوشت کشور در این ماه مشخص می‌شود و از مردم می‌خواهیم بر اساس قرآن به جدیت در سرنوشت خود شرکت کنند.

فرزند آیت‌الله هاشمی گفت: نظام جمهوری اسلامی از طریق انتخابات می‌تواند نظراتی را اعمال کند و خوشبختانه کاندیدهایی که تایید صلاحت شده‌اند به نظر بخش مهمی از نظرات مردم ایران را می‌توانند پاسخ دهند.

او با اشاره به برنامه‌های روحانی گفت: روحانی با حضور در انتخابات و فعالیت‌هایش طی این دوره چهار ساله برای برگشت عقلانیت و اعتدال تلاش می‌کند.

هاشمی در ادامه بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی بحران‌هایی را در کشور گذراندیم که یکی از آنها جنگ تحمیلی بود و با تلاش‌هایی که مجلس طی آن سال‌ها به ریاست آیت الله هاشمی داشت و همچنین در سال ۶۸ توانستیم به صلح برسیم و افزایش توسعه، اشتغال و رفاه نسبی در کشور را در برداشت و خوشبختانه فرهنگیان، دانشجویان و همه مردم در تلاش برای توسعه مناسب کشور بودند و در ادامه دولت سازندگی و اصلاحات هم این مسیر را ادامه دادند و با جهانیان تعاملات خوبی برقرار کردیم و ارتباطات بانکی، پولی، فرهنگی شکل گرفت.

او با اشاره به اینکه توانستیم وام‌های با قیمت پایین دریافت کنیم تا کشور را توسعه دهیم که مدت آن هشت ساله بود، گفت: همچنین در دولت اصلاحات این موضوع ادامه پیدا کرد. اما در دولت نهم و دهم کم کم با تندروی‌هایی که اتفاق افتاد به عقب برگشتیم و تحریم‌ها موجب شد بسیاری مشکلات پدید آید و با توجه به اینکه برجام شکل گرفت اما هنوز نتوانستیم به وضعیت ۱۲ سال پیش دست پیدا کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه اگر در دوران آیت الله هاشمی جنگ تمام شد و ایشان در ریاست جمهوری توانست وضع را عادی کند و صنعتگران و تولیدکنندگان انگیزه برای کار و تلاش پیدا کردند، افزود: اما در دولت نهم و دهم برگشت به عقب داشتیم و در بین مردم هم حالت دوقطبی ایجاد شد و فرهیختگانی بارها مورد توهین قرار گرفتند و در سال ۸۸ اوج دو قطبی‌ و از بین رفتن اعتماد به جریان‌های سیاسی بود و اگر تلاش آیت الله هاشمی نبود بخش اعظمی از نیروهای انقلاب را از دست داده بودیم و تلاش‌های ایشان بود که موجب شد این نیروهای سیاسی در چهارچوب نظام به فعالیت سیاسی بپردازند.

او در ادامه با اشاره به بحث مسکن مهر اظهار داشت: اگر با عقلانیت به این موضوع نگاه می‌شد و از جامعه معماران، متخصصان و شهرسازان استفاده می‌کردیم حجم هزینه‌ها به گونه‌ای نبود که اکنون نارضایتی به دنبال داشته باشد بلکه از مسکن مهر به عنوان نگین شهرها یاد می‌شد و مسکن مهر باید با کیفیت بیشتری کار خود را دنبال می‌کرد اما با توجه به اینکه با خرد جمعی و عجله‌ای این موضوع را پیگیری کردند کار باکیفیتی تحویل ندادند و اکنون بیش از صد هزار از این واحدها کیفیت لازم را ندارد و آنهایی که دریافت کرده‌اند از محل سکونت خود ناراضی هستند و این پروژه می‌توانست بهتر از این انجام شود. البته تلاش همه دست‌اندرکاران قابل تقدیر است اما در مورد پروژه‌هایی که هزینه به کشور تحمیل می‌کند باید با عقلانیت بیشتری عمل شود.

هاشمی با اشاره به بحث یارانه‌ها اظهار داشت: در بحث یارانه زمان می‌برد که آقای روحانی به آن برسد یعنی تا وقتی سوخت بنزین به پول تبدیل شود زمان می‌برد و البته اگر در صنعت هزینه شود توسعه و درآمدزایی بیشتری دارد و باید به سمتی برویم که کاندیداها از عوام‌فریبی بپرهیزند و مرم را آگاه کنند.

در میان سخنرانی که مخالفان از سالن بیرون رفته بودند، روحانی خطاب به حاضرین گفت: بداخلاق ها را چه کار کردید دلمان برای آن ها تنگ شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین