|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۵
کد خبر: ۱۵۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
در این جلسه و با توجه به وضعیت فعلی «فضای مجازی» اعضای مجمع خواستار ساماندهی و مدیریت این فضا توسط سازمان‌های مربوطه و در راس آن‌ها شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی شدند.
 در شورای تخصصی حوزوی با توجه به وضعیت فعلی «فضای مجازی» اعضای مجمع خواستار ساماندهی و مدیریت این فضا توسط سازمان‌های مربوطه و در راس آن‌ها شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی شدند.

 به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۷۰ مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام حمید  پارسانیا و با حضور امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در محل دبیرخانه این شورا در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این جلسه و با توجه به وضعیت فعلی «فضای مجازی» اعضای مجمع خواستار ساماندهی و مدیریت این فضا توسط سازمان‌های مربوطه  و در راس آن‌ها شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی شدند.

همچنین در این جلسه، گزارش بررسی آماری وضعیت استفاده کاربران فضای مجازی در کشورمان و سایر کشورهای جهان و همچنین وضعیت جستجوی واژه‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و ... و میزان استفاده از نرم افزارهای پیام رسان مانند توئیتر، فیس بوک، تلگرام و ... همچنین فهرستی از سایت های پربازدید در کشورمان و سایر کشورهای جهان ارائه شد.

پس از ارائه این گزارش و تحلیل آمارهای ارائه شده، اعضاء مجمع پیشنهادها و نظرات خود را پیرامون ساماندهی فضای مجازی در دو بخش نرم افزاری و تولید محتوا ارائه کردند که اهم آن به شرح ذیل است: ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، تعریف و اجرای طبقه بندی برای دسترسی به فضای مجازی با توجه به سن بازدید کنندگان، تدوین پیوست فرهنگی برای فضای مجازی و حمایت از تولیدات بومی و داخلی در این بخش.

پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضای مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی به تشریح راهکارهای ساماندهی فضای مجازی کشور از طریق ارتباط مناسب مرکز فضای مجازی با مراکز حوزوی، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در حوزه فضای مجازی، تولید محتوای مناسب و جلوگیری از درج محتوای غیر مجاز در فضای مجازی، پاسخگویی به شبهات فرهنگی و اعتقادی در فضای مجازی و ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب در استفاده از اینترنت پرداخت.

در پایان نیز مقرر شد کارگروهی مشترک با استفاده از ظرفیت نهادهای حوزوی و مرکز ملی فضای مجازی در راستای اجرایی سازی پیشنهادات مطرح شده، تشکیل شود
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین