|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
با وجود روابط محکم و عمیق میان رژیم صهیونیستی و دولت مصر، تل آویو روز یکشنبه از تصمیم جدی این رژیم برای بستن نهایی سفارت خود در قاهره خبر داد.
 با وجود روابط محکم و عمیق میان رژیم صهیونیستی و دولت مصر، تل آویو روز یکشنبه از تصمیم جدی این رژیم برای بستن نهایی سفارت خود در قاهره خبر داد.

پایگاه خبری فلسطینی «سما» در گزارشی نوشت: با وجود روابط محکم و عمیق میان اسرائیل و «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر که تل آویو وی را گنجی راهبردی برای خود می داند، به نظر می رسد که نماد توافق صلح میان دو طرف بیشتر از آنکه سیاسی باشد، امنیتی است.

روزنامه صیهونیستی «یدیعوت آحرنوت» روز یکشنبه نوشت: پس از گذشت پنج ماه از خروج «دیوید گوورین» سفیر اسرائیل در قاهره از این کشور، تل آویو اقداماتی جدیدی در راستای بستن کامل سفارتخانه خود در قاهره اتخاذ کرده است.

این روزنامه صهیونیستی، تهدیدات امنیتی که سفارتخانه و کارمندان آن دریافت کردند، را دلیل این اقدام عنوان کرد.

یدیعوت آحرنوت به نقل از یک منبع بلند پایه در وزارت خارجه مصر نوشت: اقدام اسرائیل برای بستن سفارتخانه اش در قاهره عجیب و غیر قابل درک است. اسرائیل پس از خروج سفیرش از قاهره، برای بازگشت وی و تیم دیپلماتش شروطی را برای مصر تعیین کرد. با وجود اینکه قاهره در نهایت جدیت و امنیت تمام خواسته های تل آویو را تامین کرد اما سفیر آنها به قاهره بازنگشت و زمانی نیز برای بازگشایی این سفارتخانه معین نشد.

این منبع که اشاره ای به نامش نشده است، افزود: قرار بود چند هفته گذشته سفیر اسرائیل و تیم همراه وی به قاهره بازگردد، اما به نظر می رسد که در پی حملات تروریستی علیه چند کلیسا در مصر، اسرائیل از این تصمیم خود صرف نظر کرده است و ما اطلاعات تازه ای درباره بازگشت سفیر تل آویو به کشورمان نداریم.

بر اساس این گزارش، روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» بهمن ماه سال گذشته از فرار مخفیانه سفیر رژیم صهیونیستی از کشور مصر به دلیل نگرانی های امنیتی خبر داده بود.

گویا علاوه بر خروج دیوید گوورین از مصر، به کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی و همچنین دیپلمات های این رژیم در قاهره دستور داده شده تا رفت و آمدهای خود در مصر را بنا بر دلایل امنیتی محدود کنند.

طبق این گزارش، مصر اولین کشور عربی بود که اسرائیل را در سال 1979 به رسمیت شناخت اما، با سرنگونی «حسنی مبارک» در سال 2011 و روی کار آمدن دولت 'محمد مرسی' از اعضای جنبش اخوان المسلمین، روابط مصر با اسرائیل رو به سردی گذاشت.

پس از روی کار آمدن السیسی در سال 2013 و مبارزه مصر با شورشیان اسلام گرا در سینا در نزدیکی مرز این کشور با اسرائیل و نگرانی این دو از حماس در غزه، همکاری بین مصر و رژیم صهیونیستی بهبود یافت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین