|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۵۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در قم گفت:اخلاق رکن مهمی در تبلیغات است و هوادارانی که منشور اخلاقی را زیر پا بگذارند کاندیدای خود را تخریب می کنند.
 رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در قم گفت:اخلاق رکن مهمی در تبلیغات است و هوادارانی که منشور اخلاقی را زیر پا بگذارند کاندیدای خود را تخریب می کنند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی علیزاده طباطبائی عصر امروز در نشست خبری افزود:ما توصیه هایی در ستاد داریم که تبلیغات در چارچوب قانون باشد و طبق منشور اخلاقی حرکت می کنیم و تخریب گران جایی در ستاد ندارند.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر 16 ستاد در قم فعال است که طبق قانون می توانیم 18 ستاد در هر منطقه ای داشته باشیم و 2 ستاد نیز در استان و یک شهرستان فعال باشد.

طباطبایی تصریح کرد:سخنرانان زیادی در ستادها سخنرانی کرده اند ما ترجیح می دهیم کمتر از عکس استفاده کنیم و بیشتر واقعیات را از طریق سخنرانی منعکس نمائیم ضمن اینکه تریبون های آزاد و گفت و گوی چهره به چهره نیز در ستاد برگزار می شود.

وی بیان کرد:انتخابات ویژگی های خاص خود را دارد که گاهی لحظات آخر ممکن است تغییر کنید در حال حاضر پیش بینی ما این است که روحانی در همان مرحله اول آرای لازم را به دست می آورند.

وی در مورد سفر دکتر روحانی به قم عنوان کرد: احتمال سفر به قم وجود دارد اما تاریخ آن هنوز مشخص نشده است. مردم قم از نظر فرهنگی نسبت به همه جای کشور رشد بالایی دارند بیش از 30 درصد از نشر در قم انجام می شود و امیدواریم گروه های سیاسی و مردم با صبر و شکیبایی برنامه سفرهای کاندیدها را دنبال کنند.

وی در رابطه با مناظرات گفت: متاسفانه مناظرات به خوبی برگزار نمی شود در این باره یک مجری توانا و متخصص برای مناظره وجود ندارد تا هر یک از کاندیداها از عدول مناظره خارج نشود و بتواند جریان اصلی را به مناظره برگرداند.

طباطبایی اظهار کرد: آنقدر سه کاندیدا به دولت حمله کردند که خوراک زیادی را برای رسانه های بیگانگان فراهم کرده است اینکه به هر قیمتی رقیب را از صحنه ببریم صحیح نیست هر کس باید برنامه خود را ارائه دهد. سخنان بی ربط و تهمت و بدگوئی در شان مناظره نیست اینکه هر کس بدی را بگوید جامعه را در واقع از بدی مملو می کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در قم یادآور شد: اگر مناظره سوم بخواهد این گونه باشد اطلاعات خوبی برای مردم به وجود نخواهد آمد اگر اخلاق در مناظره سوم حاکم شود و کاندیداها برنامه های اقتصادی خود را ارائه کنند سطح آگاهی مردم برای انتخاب اصلح بالا می رود.

وی خاطرنشان کرد:مردم ما گزینه خود را برگزیده اند و مناظره ها باید حرفی برای گفتن داشته باشد در واقع 40 درصد از مردم انتخاب خود را برگزیده‌اند.

طباطبایی در مورد احتمال ملاقات روحانی با علما عنوان کرد: مراجع در موقعیت فعلی نمی توانند پذیرای کاندیدها باشند چرا که توجه دارند که حق دیدار با همه مراجع برای همه باید باشد و برنامه ای به طور رسمی در جهت دیدار نخواهند داشت.

وی افزود:در استان قم به نظر می رسد رئیسی رقیب روحانی است و قالیباف را رقبیب روحانی در قم نمی دانیم.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در قم اظهار رد:صدا و سیما و منابر جمعه و مساجد باید در جهت توسعه امید در جامعه تلاش کنند این که گفته شود وضع مردم بدتر شده حرف درستی نیست چرا که یارانه اقشار ضعیف سه برابر شده و حقوق فرهنگیان رشد یافته و 11 میلیون نفر بیمه شدند پس چرا باید گفت وضعیت بد است ما حتی در وضعیت کارگران شاهد حمایت بوده ایم.

وی بیان کرد:در دوران 8 ساله در رکود و تورم برخی تریبون ها القاء می کردند که مردم قناعت پیشه کنند اما حالا چنین رویکردی در صدا و سیما وجود ندارد در حالی که نرخ بیکاری در قبل از روحانی 15 درصد و تورم 38 درصد بوده و شاخص فلاکت 53 درصد بوده است اما حالا تورم 8 درصد است چرا باید القاء شود که هیچ تغییری نکرده است.

طباطبایی اظهار کرد:در دولت روحانی از افزایش فشار جلوگیری شده است در حالی که القاء می شود کارخانجات تعطیل است در حالی که این گونه نیست بسیاری از کارخانجات در چند سال اخیر افزایش نیرو داشته اند.

وی تصریح کرد:اقتصاد کشور ما راکد نیست در برخی از برهه ها تورم توام با رکود داشتیم. در همه دنیا یکی از این شاخصه ها وجود دارد اما با توجه به اتخاذ سیاست های پولی ما شاهد هر دو شاخصه بودیم.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در قم یادآور شد: آمار بالایی از کشاورزی و آبیاری مکانیزه در ایران و قم وجود دارد و ثبات قیمت ها نیز نشانه اقتصادی پویا بود.

وی گفت:در سال 92 نرخ ارز 3500 تومان بود و حالا 3700 است. پس ثبات نرخ ارزش داریم در حالی که دولت قبل 900 تومان تحویل گرفت و 3500 تحویل داد.

طباطبایی در مورد برنامه روحانی درباره اجرای پروژه ها در قم عنوان کرد:تاکید استاندار قم این است که پروژه های فعال مانند فرودگاه و منوریل و مترو فعال شود. منوریل به نظر کار کارشناسی شده نبود اما استاندار وقت در دولت قبل بر آن تاکید داشت که هزینه هایی را تحمیل کرد و حالا رها شدن آن منطقی نیست.

وی در مورد فرودگاه قم نیز اظهار کرد: فرودگاه اگر چه کارشناسی شده بود و بخش خصوصی متولی آن شد اما بخش خصوصی در شروع کار عجله به خرج داد و نتوانست معارضین را کنار بزند و چون زمان برد سرمایه گذاران خواستار سرمایه های خود بودند به نظر ما فرودگاه در قم ظرفیتی است که اگر از موانع رد شود می‌تواند کارآمد باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین