|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۵۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
یک هنرمند اسپانیایی تندیسی از جسد پابلو پیکاسو را در اندازه‌ای واقعی و شکل و شمایلی طبیعی ساخت.
 یک هنرمند اسپانیایی تندیسی از جسد پابلو پیکاسو را در اندازه‌ای واقعی و شکل و شمایلی طبیعی ساخت.

به نقل از رویترز، این تندیس را «یوجینو مرینو» هنرمند اسپانیایی از سیلیکون، رزین و فایبرگلاس و با مو و لباس‌های طبیعی ساخته است. جسد «پیکاسو» با همان لباس کش‌باف معروفش با راه‌راه سفید و آبی در حالی که چشمانش بسته است، روی یک پایه سنگی قرار داده شده است.

این تندیس از «پابلو پیکاسو» در اتاقی کوچک در موسسه فرهنگی «Alliance Francaise» در شهر مالاگای اسپانیا، زادگاه «پیکاسو» به‌نمایش گذاشته شده و در واقع، نقطه پایانی یک تور برای مرور زندگی این هنرمند سرشناس است.



گرچه ساخت این تندیس اقدامی برای جذب گردشگر به نظر می‌رسد، اما برگزارکنندگان این نمایشگاه مدعی‌اند، این اقدام انتقادی بر استفاده‌ی شهر مالاگا از «پابلو پیکاسو» برای اهداف تجاری است.
 


گروهی از هنرمندان که این نمایشگاه را برپا کرده‌اند، اعلام کردند که این پروژه در انتقاد به رشد بی‌رویه گردشگری در شهر مالاگا اجرا شده که در آن، گردشگری بر نیازهای ساکنان اصلی اولویت دارد و واقعیت، جای خود را به محیط‌های ساخته‌شده برای گردشگران داده است.

در این تور، بازدیدکنندگان از کلیسایی که «پیکاسو» در آن غسل تعمید داده شده، مدرسه دوران تحصیل او، میدان گاوبازی و در نهایت، تندیس او دیدن می‌کنند.

«پابلو پیکاسو» که او را به‌عنوان بنیانگذار سبک کوبیسم می‌شناسند، با گذشت بیش از ۴۰ سال از مرگش هنوز از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان جهان است. او نقاش، طراح صحنه، پیکرتراش و سرامیک‌کار اسپانیایی و یکی از برترین و تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم بود که به‌دلیل جست‌وجوگری، نوآوری، پرکاری و اثرگذاری بر هنرمندان معاصران، او را مهم‌ترین هنرمند قرن نیز می‌دانند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین