|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۵۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
وزیر ارشاد گفت: جهانیان نسبت به ایران ذهنیت غلط داشتند و در چنین فضایی ظهور دولت روحانی، ریل حرکت را تغییر داد.
 وزیر ارشاد گفت: جهانیان نسبت به ایران ذهنیت غلط داشتند و در چنین فضایی ظهور دولت روحانی، ریل حرکت را تغییر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»، سیدرضا صالحی‌امیری در نهمین جشنواره استانی حضرت علی‌اکبر(ع) در تبریز با بیان اینکه بنای من در دیدار با نخبگان جوان آذربایجان‌شرقی، ارایه گزارشی صادقانه است، اظهار کرد: تبریز نگین درخشان هنر و تمدن این سرزمین است. تبریز را دوست دارم به‌دلیل اینکه افتخار ملی، دینی و تاریخی و انقلابی ماست. تبریز آزادی را برای من ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان در یک‌صد سال گذشته پرچمدار آزادی و دموکراسی در مشروطیت و انقلاب اسلامی بودند، افزود: تبیین و تحلیل این سرزمین بدون درک و شناخت تمدن آذربایجان ابتر و ناقص است. ای کاش من هم یک آذری بودم. آذربایجان بزرگ برای ما پژوهشگران حلقه‌های مفقودی دارد و از این رو از آن به عنوان سرزمین رازها و رمزها نام می‌برم اما تبارشناسی فرهنگ آذربایجان یک پیام روشن دارد مبنی بر اینکه اگر فرهنگ ایرانی امروز بالنده است، به یمن وجود فرهنگ آذربایجان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یک واقعیت را به عنوان عضو کابینه بیان می‌کنم و آن هم اینکه ما جوانان را باور داریم و هر دولتی که جوانان را باور نداشته باشد، به بیراهه خواهد رفت و به شدت با بازی کردن با جوانان مخالف هستیم. معتقدیم جوانان در این جامعه دین‌گریز نیستند بلکه ریا گریز هستند و تنها یک زبان را می‌شناسند و آن زبان صداقت است. توسعه بدون جوان در کشور ناممکن است و با هرگونه رفتار فریبکارانه با جوان مخالف هستیم زیرا جوانان را موتور توسعه می‌دانیم.

وزیر ارشاد متذکر شد: دولت با انباشتی از چالش‌های بزرگ مانند تورم بالا ۴۰ درصد، اوج مناقشات منطقه‌ای و بین المللی، جنگ همه علیه هم در داخل و در شرایطی کشور را تحویل گرفت که همه جهانیان نسبت به ایران ذهنیت غلط داشتند و به ناحق تحریم می‌شدیم. در چنین فضایی ظهور دولت روحانی، ریل حرکت را تغییر داد. معتقدیم اخلاق دیپلماسی مغز و تکنولوژی عناصر قدرت است و از این منظر به جای مناقشه، مذاکره را آغاز کردیم و آن را ابزار دولت دانستیم. بدیهی است نیروهای مسلح ما همه کانون‌های قدرت ملی است و به پشتوانه این قدرت ملی مذاکره شکل گرفت و درایت رهبری و درک دولت و حمایت مردم و پشتوانی نیروهای مسلح ریل حرکت را تغییر داد.

صالحی امیری ادامه داد: مسیر حرکت دولت در یک جاده و مسیر درست است؛ ما با مردم صادق و شفاف هستیم ما گوش شنوا برای شنیدن نقد داریم و نقد یکی از عوامل اصلی برای توسعه ملی است. معتقدیم فضای امن‌تر برای کسانی که می‌خواهند بیاندیشند، بنویسند و بگویند، ایجاد کرده‌ایم.

وی گفت: ما معتقدیم امروز هر ایرانی منهای رنگ پوست، نژاد و مذهب از حقوق برابری برخورد دار است و با هر نوع تیعیضی مخالف هستیم. معتقدیم جوان فرصت و سرمایه است و هیچ عاقلی به سرمایه خود نگاه تهدیدآمیزی ندارد. اعلام می‌کنیم در ۴ سال گذشته تهدید جهانی را از سر کشور دور کردیم و تحولات منطقه خاورمیانه به نفع جمهوری اسلامی تغییر کرد و این به‌خاطر تلاش‌هایی است که در کشور انجام شد. این امنیت محصول یک شانس نیست بلکه تدابیر رهبری، نیروهای مسلح و مجموعه‌ای از تلاش‌هاست.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: انقلابی بودن یعنی توجه به منافع ملی و دور کردن جنگ از ملت و باور کردن و عمل در خدمت به مردم؛ امروز تهدیدات جهانی به شدت کاهش یافته و مسیر حج را از طریق مذاکره برای مردم باز کردیم؛ ما با عزت و کرامت مسیر حج را به روی مردم باز کردیم و در شروط مان یک ذره کوتاه نیامدیم و تمام شروط ما از سوی وزیر عربستان پذیرفته شده است.

وی افزود: دولت روحانی مدعی است که از طریق مذاکره و دیپلماسی و قدرت نرم و توجه به جوانان و زنان در قله های توسعه قرار می‌گیریم. امروز شاهدیم فضای عمومی در داخل در مسیر وحدت حرکت می‌کند و همه اعضای دولت در حال تلاش و سازندگی هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین