|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۵۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
چینی‌ها در پاسخ به درخواست ترامپ برای فشار بر کره شمالی، همکاری با واشنگتن را به عزل فرمانده تندروی ناوگان اقیانوس آرام ارتش آمریکا مشروط کرده‌اند.
 چینی‌ها در پاسخ به درخواست ترامپ برای فشار بر کره شمالی، همکاری با واشنگتن را به عزل فرمانده تندروی ناوگان اقیانوس آرام ارتش آمریکا مشروط کرده‌اند.

پس از دیدار روسای جمهور آمریکا و چین در ویلای شخصی «دونالد ترامپ» گمان می‌رفت که واشنگتن و پکن در مسیر فشار بر کره شمالی هم‌‌پیمان شده‌اند اما حالا خبرگزاری‌ها از شرط و شروط چینی‌ها و تعیین تکلیف برای نظامیان آمریکایی خبر می‌دهند.

آنطور که «ژاپن‌تایمز» خبر داده، دولت چین اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی را به عزل دریادار «هری هریس» فرمانده ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام مشروط کرده است؛ این در ادامه قول‌هایی است که ژی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین برای رفع نگرانی‌ها واشنگتن در خصوص برنامه موشکی و اتمی کره شمالی، به ترامپ داده است.

درخواست عزل دریادار هریس توسط رئیس‌جمهور چین و از کانال رسمی یعنی از طریق سفیر این کشور در واشنگتن به مقامات آمریکایی ارائه شده؛ چینی‌ها هریس را به عنوانی فردی با مواضع تند نسبت به پکن و پیونگ‌یانگ می‌شناسند.

منابع مطلع می‌گویند که به احتمال قوی، دولت ترامپ این درخواست را رد کرده است.

دریادار هریس که به عنوان مسئول مستقیم اعزام ناو هواپیمابر «کارل وینسون» به آب‌های شبه‌جزیره کره و چنگ و دندان نشان دادن به کره شمالی شناخته می‌شود، متولد ژاپن و بزرگ‌شده آمریکاست؛ وی نقشی محوری در معادلات امنیتی آمریکا برای شرق آُسیا دارد.

استقرار سامانه پدافندی «تاد» در کره جنوبی هم از طرح‌های هریس است. استقرار کامل این سامانه یعنی قرار گرفتن خاک چین در برد راداری آمریکا؛ مسئله‌ای که بارها به اعتراض شدید چین منجر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین