|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
وی با تاکید بر اینکه باید به صورت جدی به این موضوع فکر کرد و سوال پرسید، به مردان و زنان فرانسوی اشاره کرد که نسبت به رای دادن به امانوئل مکرون نامزد حزب «در حرکت» بی میل هستند.
 فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه که از منتقدان سرسخت مارین لوپن بشمار می رود، در آستانه انتخابات برای تعیین سکاندار جدید کاخ الیزه، از رای دهندگان فرانسوی ها خواست که سلاح های هسته ای این کشور را در دستان نااهل نسپارند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولاند در بازدید از منطقه «ارژانتون سور کروز Argenton-sur-Creuse» اظهار کرد: ما عضو دائم شورای امنیت (سازمان ملل) و یکی از دارندگان سلاح های هسته ای به عنوان یک نیروی بازدارنده هستیم. آیا می توانید این سلاح ها را به دستان نااهل بسپارید؟

وی با تاکید بر اینکه باید به صورت جدی به این موضوع فکر کرد و سوال پرسید، به مردان و زنان فرانسوی اشاره کرد که نسبت به رای دادن به امانوئل مکرون نامزد حزب «در حرکت» بی میل هستند.

 فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه که سابقه انتقادهای شدید علیه حزب راست افراطی جبهه ملی و مارین لوپن نامزد این حزب در انتخابات پیش رو را در کارنامه داد، یک روز پس از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج آن، لوپن را باعث انشقاق این کشور توصیف کرد.

اولاند در آن تاریخ اظهار کرد: مارین لوپن نامزد راست افراطی می تواند خطر بزرگی برای فرانسه باشد و آینده این کشور را به خطر اندازد. برای در امان ماندن از این خطر، باید بسیج همگانی تشکیل داد.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: انتخاب من در این انتخابات امانوئل مکرون است و من به او رای خواهم داد.

وی همچنین از سیاست های اجتماعی مارین لوپن بر روی زندگی مردم فرانسه ابراز نگرانی کرد و درباره آن هشدار داد.

علاوه بر رئیس جمهوری و بسیاری از نامزدهای شکست خورده دور نخست انتخابات فرانسه، بسیاری از شخصیت های مطرح این کشور از جمله هزاران وکیل، بسیاری از اتحادیه های کارگری، تشکل های سیاسی و فعالان عرصه فرهنگ و هنر فرانسه از مردم این کشور خواسته اند که در دوم انتخابات که فردا (یکشنبه) برگزار می شود، به امانوئل مکرون رای دهند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین