کد خبر: ۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
تدبیر و امیدنایب رییس انجمن برنج گفت: باید برنج را از معتمدین یا مغازه‌های معتبر خریداری کرد چراکه متقلبان با وانت‌بارهای خود در ابتدای شهرها برنج‌های تقلبی را به جای برنج ایرانی به مردم می‌فروشند.
تدبیر و امیدعلی اکبریان اظهارکرد: اخیرا برنج‌های خارجی بی‌کیفیت را در کیسه‌های هاشمی می‌ریزند و به عنوان برنج ایرانی با کیفیت به همان قیمت می‌فروشند که چنین تقلب‌هایی در بازار برنج، نقش معتمدین را بیش از پیش برای مصرف‌کنندگان پر رنگ می‌کند.
 
وی افزود: مخلوط کردن برنج مرغوب و بی‌کیفیت را کسانی انجام می‌دهند که در ورودی شهرهای برنج‌خیز کشور مانند آمل و قائم‌شهر با وانت نیسان‌های خود به عرضه برنجی می‌پردازند که هیچ شناشنامه و هویتی ندارد. این نوع برنج‌ها بسیار خطرناک هستند چرا که شناسنامه و مشخصات فنی ندارد. نایب رییس انجمن برنج گفت: برنج را باید به دو دسته تقسیم کرد برنج‌های کیفی و دیگری پر محصول که هر یک مشکلاتی هم دارند. برنج کیفی شامل ارقامی مانند طارم، صدری و هاشمی است که عطر و بوی خاص آن را نمی‌توان در هیچ نقطه‌ای از جهان پیدا کرد.
 
اکبریان ادامه داد: برای تشخیص کیفیت برنج ایرانی در وهله اول مردم باید برنج را از معتمدین خود و مغازه‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارند بخرند چراکه برنجی که از شالیکوبی‌ها خارج می‌شود بدون واریته است و تخلیطی در آن صورت نمی‌گیرد اما اگر تقلبی صورت می‌گیرد پس از دست به دست شدن برنج بعد از کارخانه‌های شالیکوبی تا بازار مصرف است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین