|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۵۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
نخست وزیر و کفیل ریاست جمهوری کره جنوبی از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل خواست برای مقابله و مهار کره شمالی تلاش خود را مضاعف کنند.
 نخست وزیر و کفیل ریاست جمهوری کره جنوبی از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل خواست برای مقابله و مهار کره شمالی تلاش خود را مضاعف کنند.

«هوانگ کیو آهین» این مطلب را در دیدار با دیپلمات ها و فرستاده های سیاسی کشورهای مختلف در کره جنوبی عنوان کرد.
 
او با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره کره شمالی تاکید کرد که باید تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب و مقابله با فعالیت های پیونگ یانگ این نشست ها با جدیت پیگیری شود.
 
نخست وزیر کره جنوبی روز جمعه تصریح کرد که مساله آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی موضوعی محدود به شبه جزیره کره نیست.
 
«کیو آهین» با اشاره به اینکه این مساله به صلح و امنیت سراسر جهان پیوند خورده است، گفت که سفیران کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل باید وظایف خود را برای مهار کره شمالی در این شورا با دقت دنبال کرده و هر چه در توان دارند برای متوقف کردن پیونگ یانگ بکار بگیرند.
 
سفیران این کشورها نیز به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گفته اند که جامعه بین المللی باید یکپارچه در برابر کره شمالی ایستاده و تحریم ها و فشارها را بیشتر کند.
 
درخواست کفیل ریاست جمهوری کره جنوبی از شورای امنیت در حالی صورت می گیرد که مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه قانونی را با حداکثر آراء به تصویب رساند که طی آن تحریم ها علیه کره شمالی در زمینه صنعت کشتی سازی و شرکت هایی که با این کشور در حال تجارت هستند، بیشتر می شود.
 
کره شمالی به دلیل انجام آزمایش های اتمی و شلیک موشک های دوربرد تحت تحریم شورای امنیت قرار دارد و 15 عضو این شورا آذر ماه سال گذشته به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کردند که صادرات کره شمالی را تا بیش از یک چهارم کاهش می دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین