|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۵۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
فیلم مستند تبلیغاتی سیدمصطفی میرسلیم که عصر امروز از صداوسیما پخش شد با این جمله آغاز شد که «9 دی 95 روز تاریخ ساز حزب ریشه دار موتلفه بود که در مشهد الرضا مجاور شدند و از نامزدی یک عضو خود حمایت کردند».
  فیلم مستند تبلیغاتی سیدمصطفی میرسلیم که عصر امروز از صداوسیما پخش شد با این جمله آغاز شد که «9 دی 95 روز تاریخ ساز حزب ریشه دار موتلفه بود که در مشهد الرضا مجاور شدند و از نامزدی یک عضو خود حمایت کردند».

در این فیلم با اشاره به اینکه او متولد 19 خرداد 1326 در قنات آباد تهران بوده و تحصیلاتش را در فرانسه با اخذ فوق لیسانس مهندسی مکانیک ادامه داده است، گفته شد: او برخلاف اغلب مدیران پیش از آنکه به مقام و منسبی دست یابد، مدارج علمی بالا را طی کرد.

از طراحی اولین نقشه مترو جامع تهران در سال 54 گرفته تا نقش آفرینی‎اش در کابینه بازرگان نیز مورد اشاره قرار گرفت و میرسلیم در مقابل دوربین گفت: «اولین حکمم معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور در شورای انقلاب از سوی آیت الله مهدوی کنی بود». اگرچه میرسلیم به عنوان نخست وزیر از سوی بنی صدر به مجلس معرفی شد اما مجلس به نخست وزیری رجایی رای داد.

او پس از آن مسوول رسیدگی به وضعیت جنگ زده‎ها شد. سرشماری جنگ زده‌ها نخستین گام وی بود. میرسلیم با اشاره به اینکه 1 میلیون و 100 هزار نفر در سال 59 جنگ زده بودند از اعتماد مجلس به خودش تقدیر کرد که خارج از محاسبات، سه میلیارد تومان در اختیار او قرار دادند تا خرج این امور کند. پولی که به گفته وی، هیچ کس را پروار نکرد اما زندگی خیلی ها را سامان داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سیر مسئولیت‌هایش، رئیس نهاد ریاست جمهوری در دولت آیت الله خامنه ای و وزیر فرهنگ دولت هاشمی بود که در این فیلم گفته شد فیلم‎های "روسری آبی، لیلی با من است و بچه های آسمان" در دوره وزارت وی ساخته شدند.

او از سال 75 به عضویت مجمع تشخیص درآمد و با حکم مرحوم آیت الله هاشمی مسوول فرهنگی مجمع شد. نقش وی در تولید خودرو ملی نیز در این فیلم مورد تاکید قرار گرفت و او گفت: یک عده فقط شعار اقتصاد مقاومتی می دهند اما ما پیچ و خم های این راه را رفته ایم.

میرسلیم از سوی رئیس و نایب رییس حزب موتلفه اسلامی در این فیلم، مهندس انقلابی با ثبت سه اختراع و مورد اعتماد ولی فقیه معرفی شد. گفتنی است شعار "حق گرفتنی" است به عنوان شعار انتخاباتی میرسلیم در بخش‎هایی ازاین فیلم زیرنویس می شد.

در طول این فیلم به ریاست وی بر فدراسیون نجات غریق اشاره شد و تصاویری از کوه نوردی او که 76 ساله است، پخش شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین