|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۵۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به استقبال زائران از روند ثبت‌نام گفت: ودیعه‌گذارانی که اولویت‌شان اعلام شده و علاقمند به تشرف هستند سریع‌تر نسبت به تکمیل مدارک و ثبت‌نام در بانک‌ها اقدام کنند.
 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به استقبال زائران از روند ثبت‌نام گفت: ودیعه‌گذارانی که اولویت‌شان اعلام شده و علاقمند به تشرف هستند سریع‌تر نسبت به تکمیل مدارک و ثبت‌نام در بانک‌ها اقدام کنند.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر برگزار شد. حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تاکنون نزدیک به پنجاه هزار نفر از دارندگان فیش‌های اولویت‌دار تا سی و یکم شهریورماه 85 روند ثبت‌نام خود را در بانک‌های ملی تکمیل کرده‌اند.

محمدی افزود: با تلاش کارشناسان اعزامی به عربستان کار اجاره هتل‌های اسکان زائران ایرانی در مدینه پایان یافت و با توجه به اجاره نزدیک به هشتاد درصد منازل مورد نیاز در مکه انتظار می‌رود که موارد باقیمانده هم در روزهای آینده تکمیل شود.

در ادامه جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به استقبال زائران از روند ثبت‌نام اظهار داشت: با افزایش تعداد ثبت‌نام‌کنندگان ظرفیت اعزام امسال در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و دیگر امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد لذا ودیعه‌گذارانی که اولویت‌شان اعلام شده و علاقمند به تشرف هستند سریع‌تر نسبت به تکمیل مدارک و ثبت‌نام در بانک‌ها اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید بر اینکه نحوه ثبت‌نام در کاروان‌های حج نیز به زودی اعلام می‌شود بر لزوم اطلاع رسانی گسترده‌تردرخصوص حج 96 تاکید و خاطرنشان کرد: علی‌رغم تبلیغات منفی دشمنان در فضای مجازی که با اهدافی خاص صورت می‌گیرد، مردم در ثبت‌نام گسترده خود نشان دادند که اینگونه جو سازی‌ها در آنان بی‌تاثیر است و اکثریت جامعه از بازشدن مسیر حج رضایت دارند.

در این جلسه همچنین مهندس نویدی مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز از تسهیلات فراهم شده برای اعزام حجاج گزارشی ارائه کرد و گفت: در برنامه‌ریزی امسال تحویل گرفتن بار و گذرنامه زائران 24 ساعت قبل از آغاز سفر و بدرقه حجاج در مساجد و انتقال زائران با اتوبوس و بدون همراه به فرودگاه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ترمینال سلام، ویژه پروازهای حوزه حج وزیارت درسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر از تلاش‌های صورت گرفته تشکر و اظهار امیدواری کرد که درحج پیش رو زائرانی که از استان تهران به حج مشرف می شوند با سهولت بیشتری روبرو گردند.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سفر اخیر خود به عراق را که به منظور شرکت در نشست دومین اجلاس مسئولان اعتاب مقدسه جهان اسلام در کربلا انجام شد مثبت ارزیابی کرد و با بیان محورهای مهم منشور حقوق زائر که به تصویب شرکت کنندگان دراین اجلاس رسید، اظهارداشت: شرایط خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک میان اعتاب مقدسه فراهم شده است و درمسیر خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به زائران نیز گام مهمی در آینده صورت خواهد گرفت.

گفتنی است نشست هم‌اندیشی اعتاب مقدسه جهان اسلام با هدف بررسی منشور حقوق زائر از روز چهارشنبه گذشته درکربلای معلی آغاز و سه روز ادامه داشت.

نماینده ولی فقیه در سفر به عراق از نزدیک نحوه خدمت‌رسانی به زائران عتبات عالیات و مسایل و مشکلات زائران را بررسی و پس از طرح در جلسه شورا تصمیم‌هایی اتخاذ گردید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین