|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۱۵۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با وجود تبلیغات منفی دشمنان در فضاهای مجازی که با اهدافی خاص صورت می‌گیرد، مردم در ثبت‌نام گسترده خود نشان دادند این‌گونه جوسازی‌ها در آن‌ها بی‌تاثیر است و بیشتر جامعه از باز شدن مسیر حج رضایت دارند.
 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با وجود تبلیغات منفی دشمنان در فضاهای مجازی که با اهدافی خاص صورت می‌گیرد، مردم در ثبت‌نام گسترده خود نشان دادند این‌گونه جوسازی‌ها در آن‌ها بی‌تاثیر است و بیشتر جامعه از باز شدن مسیر حج رضایت دارند.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر برگزار شد، رییس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: با تلاش کارشناسان اعزامی به عربستان کار اجاره هتل‌های اسکان زائران ایرانی در مدینه پایان یافت و با توجه به اجاره نزدیک به منازل مورد نیاز در مکه، انتظار می‌رود که موارد باقی‌مانده هم در روزهای آینده تکمیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به استقبال زائران از روند ثبت‌نام اظهار کرد: با افزایش تعداد ثبت‌نام کنندگان ظرفیت اعزام امسال در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و دیگر امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد، لذا ودیعه‌گذارانی که اولویت‌شان اعلام شده و علاقه‌مند به تشرف هستند، سریع‌تر نسبت به تکمیل مدارک و ثبت‌نام در بانک‌ها اقدام کنند.

او با تاکید بر این‌که نحوه ثبت‌نام در کاروان های حج نیز به‌زودی اعلام می‌شود، گفت: با وجود تبلیغات منفی دشمنان در فضاهای مجازی که با اهدافی خاص صورت می‌گیرد، مردم در ثبت‌نام گسترده خود نشان دادند که این‌گونه جوسازی‌ها در آنان بی‌تاثیر است و اکثریت جامعه از باز شدن مسیر حج رضایت دارند.  

نویدی، مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره)، نیز از تسهیلات فراهم شده برای اعزام حجاج گزارشی ارائه کرد و گفت: در برنامه‌ریزی امسال تحویل گرفتن بار و گذرنامه زائران 24 ساعت قبل از آغاز سفر و بدرقه حجاج در مساجد و انتقال زائران با اتوبوس و بدون همراه به فرودگاه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ترمینال "سلام" ویژه پروازهای حوزه حج و زیارت نیز ان‌شاءالله در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه این سخنان بیان کرد: امیدواریم در حج پیش رو زائرانی که از استان تهران به حج مشرف می‌شوند، با سهولت بیشتری روبه‌رو شوند.

وی سپس سفر اخیر خود به عراق را که به منظور شرکت در نشست دومین اجلاس مسئولان اعتاب مقدسه جهان اسلام در کربلا انجام شد، مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به محورهای مهم منشور حقوق زائر که به تصویب شرکت‌إکنندگان در این اجلاس رسید، اظهار کرد: شرایط خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک میان اعتاب مقدسه فراهم شده است و در مسیر خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به زائران نیز گام مهمی در آینده برداشته خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین