|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۷
رییس هیات نظارت بر ستاد انتخابات خوزستان:
کد خبر: ۱۵۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
رییس هیات نظارت بر ستاد انتخابات خوزستان گفت: انتظار دارم مجریان بر اساس مسوولیت شرعی و قانونی خود به عنوان امانتدار واقعی و حقیقی خود را نشان دهند زیرا برای شورای نگهبان تمام نامزدها مساوی هستند و هر کسی که از طرف مردم رأی آورد همگی باید از آن تمکین کنند.
 رییس هیات نظارت بر ستاد انتخابات خوزستان گفت: انتظار دارم مجریان بر اساس مسوولیت شرعی و قانونی خود به عنوان امانتدار واقعی و حقیقی خود را نشان دهند زیرا برای شورای نگهبان تمام نامزدها مساوی هستند و هر کسی که از طرف مردم رأی آورد همگی باید از آن تمکین کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن معماری‌زاده در جلسه شورای اداری شهرستان اهواز که امروز (یکشنبه) در تالار اجتماعات اداره ‎ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش ‎ رو عنوان کرد: انتخابات خوب دارای ویژگی‌هایی است که از جمله آن ‎ ها می‌توان به میزان مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت صحیح و اخلاق‌مدار اشاره کرد و چنانچه هر انتخاباتی این خصوصیات را دارا باشد هم از جنبه داخلی و هم از جنبه بین‌المللی تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: در اصل ششم قانون اساسی آمده است که اداره امور کشور به اتکاء آراء عمومی ‎ ای است که از راه انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهری به دست می‌آید.

رییس هیات نظارت بر ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به بیانات امام راحل(ره) در زمینه مردم‌سالاری دینی، افزود: تنها راه رسیدن به این مقوله، انتخابات خوب با ویژگی‌های گفته ‎ شده خواهد بود.

وی با اشاره به نقش ناظران در انتخابات بیان کرد: این افراد بر کل اعمال، عملکرد و فعالیت‌های مجریان نظارت می‌کنند؛ به عنوان مثال، در سطح استان، هیات‌های نظارتی منصوب که از طرف هیات مرکزی و شورای نگهبان منصوب شده‌اند، بر عملکرد و فعالیت‌های استاندار، مجموعه استانداری، فرمانداران، هیات‌های اجرایی، بخشداران و هیات‌های اجرایی بخش‌ها نظارت می‌کنند.

معماری‌زاده در خصوص فعالیت‌هایی که ناظران بر آن‌ها نظارت می‌کنند، اظهار کرد: آن‌ها بررسی می‌کنند که آیا قانون انتخابات و آیین‌نامه اجرایی آن به صورت دقیق در شهرستان اجرا می‌شود یا خیر، زیرا در ماده 8 قانون انتخابات ذکر شده است که نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری از وظایف شورای نگهبان است و این نظارت در تمام مراحل و در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است.

وی گفت: آن چه که در انتخابات ممکن است ایجاد شائبه کند این است که ممکن است برخی نامزدها و مجریان از لحاظ گرایش به یکدیگر نزدیک باشند و خدای ناکرده مجریان از امکانات دولتی به نفع نامزد خاصی استفاده کنند.

رییس هیات نظارت بر ستاد انتخابات خوزستان افزود: این شائبه وقتی در سطح جامعه گسترش پیدا کند، به انتخابات خدشه وارد می‌کند و نتیجه آن زیر سؤال رفتن سلامت انتخابات خواهد بود. بنابراین ما باید به هر نحو ممکن، سلامت انتخابات را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار دارم مجریان بر اساس مسوولیت شرعی و قانونی خود به عنوان امانتدار واقعی و حقیقی خود را نشان دهند زیرا برای شورای نگهبان تمام نامزدها مساوی هستند و هر کسی که از طرف مردم رأی آورد همگی باید از آن تمکین کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین