|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۵۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
طبق این گزارش، مصراته محل قاچاق این افراد از لیبی به دیگر کشورها است، کما اینکه آنجا از جمله مکان‌هایی است که ویزای جعلی صادر می‌شود و می‌تواند افراد را باهویتی جعلی که پوششی بر هویت اصلی تروریست‌هاست، به سایر کشورها اعزام کند.
یک روزنامه بریتانیایی گزارش کرد یک سند اطلاعاتی از ایتالیا نشان می‌دهد که عناصر گروه داعش در چارچوب برنامه درمان سربازان ارتش لیبی در حال نفوذ به قلب اروپا هستند.
 
به نقل از پایگاه خبری الخبر سوریه، روزنامه گاردین چاپ بریتانیا در گزارشی با عنوان «نگرانی ایتالیا نسبت به نفوذ عناصر داعش به اروپا» نوشت: «دستگاه اطلاعات ایتالیا به سندی دست یافته است که نشان می‌دهد شبکه پیچیده‌ای وجود دارد که در آن عناصر داعش و دیگر تروریست‌ها از سال 2015 تاکنون به اروپا نفوذ پیدا کرده‌اند.»

این روزنامه می‌نویسد عناصر داعش و تروریست‌ها خود را مجروحان ارتش لیبی نشان می‌دهند تا با ویزا و اسناد جعلی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت نظارت حکومت وفاق ملی لیبی بروند و از آنجا برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند.

در این سند اطلاعاتی بر پروژه درمانی مورد حمایت غرب برای مداوای سربازان مجروح لیبیایی تاکید شده است که حکومت وفاق ملی لیبی بر آن نظارت دارد.

دستگاه اطلاعاتی ایتالیا اعلام کرد تعداد نامشخصی از تروریست‌های داعش با این شیوه و با کمک گروهی از مسئولان و شبکه‌ای فاسد به اروپا وارد شده‌اند. این در حالی است که آن‌ها در سال 2016 بر دفاتر صدور گذرنامه در سرت مسلط شدند و توانستند حدود 2 هزار سند بدزدند.

طبق این گزارش، مصراته محل قاچاق این افراد از لیبی به دیگر کشورها است، کما اینکه آنجا از جمله مکان‌هایی است که ویزای جعلی صادر می‌شود و می‌تواند افراد را باهویتی جعلی که پوششی بر هویت اصلی تروریست‌هاست، به سایر کشورها اعزام کند.

گاردین نوشت: «این اعتقاد وجود دارد که بیشتر تروریست‌هایی که عملیات در اروپا انجام داده‌اند با گروه داعش در سوریه ارتباط دارند و در اغلب عملیات‌های تروریستی در اروپا پای لیبی در میان بوده است، چنانکه عامل حمله برلین با عناصری در لیبی ارتباط داشته و حتی مغز متفکر حملات پاریس با عاملان نفوذی داعش در لیبی در ارتباط بوده است.»

کشورهای اروپایی همواره نگران نفوذ چراغ خاموش عناصر مرتبط با داعش به اروپا هستند، به ویژه اینکه گزارش‌هایی درباره بازگشت تعداد زیادی از تروریست‌هایی که در صف داعش در سوریه می‌جنگیدند به اروپا منتشر شده است. این در حالی است که مقام‌های اروپایی تاکنون نتوانسته‌اند این افراد را مورد شناسایی قرار دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین