|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
»
کد خبر: ۱۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
یک جوان انقلابی بحرینی که پس از زخمی شدن از سوی نظامیان این کشور ربوده شده بود، پس از 18 روز و در شرایطی که به مراقبت‌های پزشکی و درمانی دسترسی نداشت، به شهادت رسید.
در تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین یکی از جوانان انقلابی بر اثر اصابت گلوله‌ مزدوران آل خلیفه به سرش در شهر "المرخ" به شهادت رسید.

جمعیت الوفاق بحرین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد «فاضل عباس مسلم» جوان 19 ساله بحرینی پس از اینکه در تاریخ 8 ژانویه [18 دی ماه] به‌همراه دوست خود مورد اصابت گلوله جنگی نیروهای دولتی قرار گرفت و از سوی نظامیان بحرینی ربوده شده بود، به شهادت رسید.

مراجع رسمی اذعان کرده بودند که این جوان و یک فرد دیگر زخمی شده بودند اما به خانواده اش اجازه ندادند تا از وضعیت جسمی وی مطلع شود یا با وی ملاقات کند تا اینکه امروز یکشنبه به شهادت رسید.

در بیانیه الوفاق آمده است که طی 18 روز بازداشت فاضل عباس مسلم، نیروهای رژیم وی را به شدت شکنجه کرده و به‌طور کامل دسترسی به وی را منع کرده بودند به‌صورتی که خانواده و بستگاه شهید عباس مسلم هیچ‌گونه دسترسی به وی نداشته و از وضعیت سلامتی او مطلع نبوده‌اند.

الوفاق خواستار این شد که شهروندان و انقلابیون بحرینی در مراسم تشییع جنازه این شهید حضور و مشارکت وسیعی داشته باشند.

جمعیت وفاق به خانواده این شهید و همه ملت بحرین تسلیت گفت و خواستار گسترده ترین مشارکت در مراسم تشییع پیکرش شد.

جنبش آزادیها و دموکراسی (حق) بحرین نیز با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید از مردم خواست تا در مراسم تشییع پیکر این جوان بحرینی مشارکت کنند.

این جنبش شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه شاه و سلمان بن خلیفه آل خلیفه نخست وزیر و سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین را مسئول کامل جنایت هایی دانست که انجام شده است.



















منبع: ابنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین