کد خبر: ۱۵۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
سید «مصطفی هاشمی طبا» یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برجام یک پیروزی است و دشمنان ما به شدت مکدر شدند گفت: امام حسن(ع) می دانستند که معاویه پایبند به عهد نیستند ولی عهد نامه را امضا کردند تا نشان دهند رسوا کیست.
 سید «مصطفی هاشمی طبا» یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برجام یک پیروزی است و دشمنان ما به شدت مکدر شدند گفت: امام حسن(ع) می دانستند که معاویه پایبند به عهد نیستند ولی عهد نامه را امضا کردند تا نشان دهند رسوا کیست.

به گزارش ایرنا، هاشمی طبا شنبه شب در گفت وگو با شبکه خبر در پاسخ به این که «مطمئنا از روی کابینه می شود مسیر و اهداف دولت آینده شما را تشخیص داد و کابینه را مورد سنجش قرار داد، آیا می توانید اسامی افرادی را که برای کابینه برگزیده اید اعلام کنید؟» گفت: برآوردی از افرادی که قابل اعتماد و توانا هستند دارم بعضی از آنها سابقه نظارت و حضور در کابینه و یا معاونت وزیر را دارند.

وی تصریح کرد که برای هر وزارتخانه ای به طور مقدماتی چند گزینش را انجام داده ام ولی تا وقتی که قطعی شود و در حقیقت آن احساس بوجود آید که باید انتخاب کنم راه درازی است لذا از اینکه بخواهم اسم کسی را ببرم ، معذورم.

هاشمی طبا افزود: برخی افراد به دلیل سن و یا اینکه در معرض افکار عمومی نبودند، ممکن است شناخته شده نباشند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «چه قدر در کابینه خودتان به جوانان میدان می دهید و متوسط سنی کابینه شما چه قدر است؟»،گفت: بنده در 33 سالگی وزیر شدم و طبیعتا باید به این مساله وفادار باشم که جوانان توانایی دارند ،متعقدم در آن سن توانستم وزیر خوبی باشم؛ بنده افرادی را انتخاب می کنم که علاوه بر جوانی یک خاصیت مهم دیگر داشته باشند و آن اینکه خاصیت مشورت با بزرگترها و بزرگان را دارا باشند. عقیده دارم کابینه متوسط 40 سال و حداکثر 50 سال به طوریکه تک افراد بیش از 50 سال نداشته باشند برای این کار مناسب است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «اگر کسی از میان آشنایتان شایستگی حضور در کابینه را داشته باشد شما در این زمینه چطور عمل می کنید؟» گفت: این افراد دو بخش هستند، یکی بستگان نزدیکند و یا احیانا تاحدودی نزدیک هستند که مطلقا از این افراد استفاده نمی کنم چرا که وجود یک فردی که با انسان قرابت نسبی دارد موجب می شود دیگران حس کنند که تبعیضی قائل شده ایم. در حالی که اگر اعضای کابینه غریبه باشند این احساس وجود ندارد.

هاشمی طبا ادامه داد: سابقه کارم نشان می دهد که در طول عمر کاریم هیچ وقت از بستگانم استفاده نکرده اما ممکن است آشناهای کاری داشته باشیم و طبیعتا از آنان استفاده می کنم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «یکی از هنرهای رئیس جمهوری ایجاد تعامل میان قوا و دستگاه های مختلف است، برخی روسای جمهوری در این زمینه موفق عمل نکرده اند، حال فکر می کنید یک رئیس جمهوری چگونه می تواند تمام بخش های حاکمیتی را در چارچوب نظام برای تحقق وعده هایش به کار گیرد؟»، تصریح کرد: این مساله به کاراکتر انسان و قدرت تعاملش بستگی دارد و این که چه قدر بتواند مسائل را در خود حل کند و دیگران را نسبت به کار خودش قانع کند و طبیعتا یک صافی و زلالیت شخصیت در این زمینه لازم است اما معنی آن این نیست که در تمام موارد این اتفاق خواهد افتاد در بعضی موارد آدم ها در مواضع خود هستند و بعضی ها اوقات ممکن است مسائل لاینحل بماند که در خود قدرت تعامل با افراد و هم نرمش داشتن و هم اینکه استدلال لازم را بکنم می بینم اما در برخی مواقع امکان تعامل خیلی خوب وجود ندارد.

هاشمی طبا همچنین در پاسخ به این پرسش که «اگر شما به عنوان رئیس جمهوری اختلافی با روسای دیگر قوا پیدا کنید چگونه آن را برطرف می کنید، آیا آن را به درون جامعه نمی کشانید؟» گفت: مسائلی که در بین روسای قوا مطرح می شود قابل تفهیم به جامعه نیست و ممکن است از آن سوءاستفاده های زیادی صورت گیرد؛ همچنین فراموش نکنید ما در کشورمان فصل الخطاب هم داریم و اگر اجازه بدهند می توانیم به رهبری متوسل شویم و حرف ایشان را به عنوان فصل الخطاب بپذیریم یا به هر حال نکاتی در این زمینه هست که باید همه تمکین و عمل کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «رهبر معظم انقلاب حفظ روحیه انقلابی گری و پاسداشت از ارزش ها را به ویژه برای مسئولان مهم خواندند، برمبنای شاخصه های رهبری فکر می کنید چه قدر از روحیه انقلابی گری برخوردار هستید و برای ترویج این روحیه در بین مردم چه برنامه ای خواهید داشت؟» گفت: این روحیه انقلابی گری امری نسبی است و واقعا کسی نمی تواند در مورد خودش قضاوت کند اما به هر حال تا حدودی که در توان من بوده و در کارهایم نشان داده ام سعی کردم خودم را با ارزش های انقلابی تطبیق بدهم و تا آنجایی که ممکن است در حصار محدوده شخصیتی کج قرار نگیرم بلکه با ارزش های انقلاب که البته ما با آن بزرگ شده ایم و زندگی کرده ایم خود را تطبیق بدهیم.

هاشمی طبا افزود: این ارزش های انقلابی به آن معنا نیست که همیشه آدم حرف های تند و هیجانی بزند بلکه باید ببیند روال هدایت جامعه چگونه است و خودرا با آن هدایت تطبیق دهد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «فکر می کنید بیشتر کارایی یک رئیس جمهوری به میزان توان مدیریتی و اجرایی او برمی گردد یا به میزان اختیاراتی که قانون اساسی به وی داده یا به میزان پایبندی او به اهداف انقلاب، آرمان های امام و خواسته های رهبری؟» گفت: تفکیک در این مورد اصلا ممکن نیست؛ اگر کسی مدیر و اداره کننده نباشد که اصلا قادر به اداره این کار نیست و اما اگر توان این را داشته باشد که مدیریت کند اما خود را یک مقداری بیشتر از مطالبی که باید در متن جامعه مطرح شود و به نوعی کیش شخصیتی داشته باشد طبیعتا قادر به اداره امور نیست بنابراین با حفظ مواضع انقلابی و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری طبیعتا از ظرفیت های قانونی می توان به نفع مطلوب برخوردار شد. ظرفیت های قانونی البته در بعضی مواقع برای رئیس جمهوری محدودیت دارد اما متعقدم محدوده اختیارات رئیس جمهوری در حد کافی و خوبی است و در صورت داشتن شرایط مدیریتی می تواند این کار را به خوبی اداره کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین