|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۵۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه تهدید به حمله مجدد در سوریه و شمال عراق کرد.
 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه تهدید به حمله مجدد در سوریه و شمال عراق کرد.

در حالی که دولت آنکارا حتی از سوی متحدین نزدیک غربی خود به دلیل حملات روزهای اخیر به مناطقی از عراق و سوریه تحت انتقاد قرار گرفته است، طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه تهدید به حملات مجدد در سوریه و عراق کرد.
 
اردوغان طی سخنانی در استانبول که به طور زنده از شبکه های خبری ترکیه پخش می شد، گفت: در منطقه سینجار عملیاتی انجام دادیم و 210 الی 220 تروریست را از پای درآوردیم و مراکز آنها را هدف قرار دادیم.
 
او بدون نام بردن از شخص یا کشوری افزود: شما با این مردم نمی توانید بازی کنید و این را خواهید دید. در زمان خود میدانیم که چه باید بکنیم و یک شب سرزده می توانیم وارد شویم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای نظامی و پلیس ترکیه در عملیات علیه پ.ک.ک شرکت دارند، گفت: در کوه های تندورک، گابار، جودی و نیز در دره بستلر نیروهای پ.ک.ک برای خود شهرهای زیرزمینی احداث کرده اند و ما در این مناطق در حال نبرد هستیم. نیروهای کرد سوری نیز با حمایت هایی که برهمگان معلوم است به ما حمله می کنند.
 
اردوغان گفت: در تاریخ جمهوری کشورمان و بعد از عملیات ترکیه در قبرس برای نخستین بار ارتش ما به طور گسترده عملیات های برون مرزی انجام می دهد.

وی با ادعای اینکه به جز ترکیه کشوری با داعش نمی جنگد، افزود: ترکیه در مناطق جرابلس، رائی، دابیک و الباب بیش از سه هزار عضو داعش را به هلاکت رسانده است .
 
رییس جمهوری ترکیه هدف فعلی کشورش را منطقه منبیچ در شمال سوریه خواند و گفت: ما آماده انجام عملیات مشترک با نیروهای ائتلاف در شهر راککا هستیم و از متحدین آمریکایی خود می خواهیم که از تروریست ها حمایت نکنند.
 
وی گفت: آگر ترکیه و آمریکا دست در دست یکدیگر بگذارند راککا؛ مزار داعش خواهد شد.

اردوغان گفت: در موصل نیز بدین گونه می توانیم عمل بکنیم چرا که اگر آنها را به حال خود بگذاریم به طور متمادی قربانی خواهیم داد، در سینجار عملیاتی انجام دادیم و در زمان خود عملیات هایمان را ادامه خواهیم داد.
 
وی با ادعای اینکه همزمان با موفقیت های ترکیه در عملیات علیه داعش، یک بازی که در منطقه در حال انجام بود نیز افشا شد، گفت: برخی کشورهای اروپایی از تروریست ها برای تجزیه ترکیه استفاده می کنند.
 
وی با ادعای اینکه یک کشورهای اروپایی در پی استفاده از تروریست ها علیه ترکیه هستند، گفت: اگر آنها قدرت داشته باشند حتی مرا از میان برمی دارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین