|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۱
کد خبر: ۱۵۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
افزایش اشتغال، تثبیت و امنیت شغلی از سیاست هایی بود که ما در این سال ها دنبال کردیم و اگر بتوانیم فرهنگ تولید و اشتغال را گسترش بدهیم جامعه ما موفق و تولیدمحور خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیروهای کاری به دلایل مختلف از جمله تأخیر در ورود به بازار کار نمی توانند به موقع جذب بازار کار شوند و نیازمند این هستیم که جذب کارگران را کارآمد کنیم.

 علی ربیعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: روزگاری نیازمند ۶۰۰ هزار شغل بودیم اما هم اکنون سالانه به ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل نیازمندیم که بیشتر آنها فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند.

وی به رشد سرمایه گذاری و اشتغال اشاره کرد و گفت: برنامه ای ده گانه را آغاز کرده ایم که بتوانیم در آنها زمینه رشد، تولید و اشتغال در کشور را افزایش دهیم.

ربیعی افزود: نیروهای کاری به دلایل مختلف از جمله تأخیر در ورود به بازار کار نمی توانند به موقع جذب بازار کار شوند و نیازمند این هستیم که جذب کارگران را به روز و و کارآمد کنیم.

وی گفت: اگر جامعه ای تولید محور باشد، تولید و کارگر در آن محور خواهد شد و ما باید همه سیاست های کشور را به سمت تولید محوری سوق دهیم.

ربیعی تأکید کرد: من کارگرزاده بوده ام و زندگی با فقر را درک می کنم و مشکلات و سختی های جامعه کارگری را با پوست و گوشت خود لمس می کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ما با سیاست های اقتصادی توانستیم طوری عمل کنیم که مزد بر تورم پیشی بگیرد و توانستیم ۱۰ میلیون حاشیه نشین شهری را که از خدمات درمانی محروم بودند به دفترچه های درمانی مجهز کنیم.

ربیعی افزود: افزایش اشتغال، تثبیت و امنیت شغلی از سیاست هایی بود که ما در این سال ها دنبال کردیم و اگر بتوانیم فرهنگ تولید و اشتغال را گسترش بدهیم جامعه ما موفق و تولیدمحور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیروی کار غیررسمی در کشور بسیار است گفت: باید بتوانیم نیروی کار را در کشور ساماندهی و آنها را به سمت کارگران رسمی سوق دهیم.

ربیعی یادآور شد: هفته کارگر امسال با مبعث رسول اکرم (ص) مصادف شد همان پیامبری که توجه ویژه ای به کارگران و افراد زحمتکش داشتند و ما باید با تأسی از آن پیامبر بزرگوار به این قشر از جامعه نگاه ویژه ای داشته باشیم.  
ش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین