|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
واقعیت این است که به همین دلیل مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران سال‌هاست که رنگ آرامش به خود ندیده‌اند.
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص مشکلات مردم دو منطقه ۱۷ و ۱۸ که در جوار خط راه‌آهن تهران – تبریز زندگی می‌کنند، هشدار داد.

محمد حقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تهران یکی از معدود کلانشهرهای جهان است که خط راه‌آهن برون شهری از درون آن و از لابه‌لای کانون‌های جمعیتی و محلاتی که مملو از جمعیت است، عبور می‌کند، گفت: واقعیت این است که به همین دلیل مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران سال‌هاست که رنگ آرامش به خود ندیده‌اند.

وی با بیان اینکه چطور برای آرامش ساکنان مناطق مرفه تهران، انواع پروژه‌های پرهزینه انجام می‌شود، اما سال‌هاست که مناطق ۱۷ و ۱۸ نادیده گرفته می‌شوند، گفت: ۲۷ هکتار زمین در حاشیه خط راه‌آهن تهران – تبریز رها شده است و این زمین‌ها نه تنها مکانی برای انواع آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده، بلکه به محلی برای تخلیه غیرقانونی زباله و نخاله‌های ساختمانی بدل شده و حال جای سوال است که اگر چنین زمینی در منطقه یک وجود داشت، اجازه می‌دادید به حال خود رها شود؟

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه ۷۵ هزار نفر در مناطق ۱۷ و ۱۸ متاثر از خط راه‌آهن هستند که راه‌آهن از دل محلات‌شان عبور می‌کند و دائما روح و جان آنها از لرزش عبور قطارها می‌لرزد، گفت: آلودگی صوتی ناشی از حرکت قطارها و نیز آلودگی هوای ناشی از تردد قطارهای دیزلی دو زمانه به صورت شبانه‌روز مردم را آزار می‌دهد و به سوهان اعصاب و روان آنها  تبدیل شده است.

حقانی با بیان اینکه حریم ریلی فضای بی‌دفاع شهری هستند که در محلات تولیددارو، شهرک امام خمینی (ره)، یافت‌آباد، ۱۷ شهریور، خلیج فارس، سینا، شادآباد و  فتح فضاهای ناامنی ایجاد کردند، افزود: این مناطق در صورت کمی توجه و اندکی همکاری بین بخشی، امروز می‌توانستند به فضاهایی سرسبز و ایمن تبدیل شوند. حداقل زیرگذرهای قدیمی و ناامن عابر پیاده در محدوده خط آهن و نیز چهار زیرگذر باریک و تاریک فربت، سینا، لاله، و خلیج فارس که برای عبور خودروها هستند، نوسازی شوند. همانطور که اهتمام و جدیت برای ساختن تونل‌های متعددد شهری هست، حداقل نوسازی این ۴ زیرگذر نیز مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسائل و مشکلات محله واقع در دو منطقه به اصطلاح «لب خط» جان اهالی و ساکنان را به لب رسانده، گفت: قدر مسلم مسوولیت اداره و مدیریت شهر، با شهرداری است و حرف آخر را باید در شهر شهرداری بزند و برهمین اساس باید مدیریت شهری آستین همت را بالا زده و سایر دستگاه‌ها مانند راه‌آهن برای حل و فصل مشکلات کمر همت ببندند و با مدیریت شهری همکاری کنند تا مشکلات مردم این دو منطقه حل شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین