|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
در پی از دست رفتن بخش گسترده‌ای از مناطق تحت اشغال داعش در سوریه و عراق بسیاری از اعضای خارجی این گروه در تلاش برای جدایی از آن و فرار به ترکیه هستند.
 در پی از دست رفتن بخش گسترده‌ای از مناطق تحت اشغال داعش در سوریه و عراق بسیاری از اعضای خارجی این گروه در تلاش برای جدایی از آن و فرار به ترکیه هستند.

در این میان روزنامه گاردین اطلاعات جالب توجهی را در مورد اوضاع نامساعد و فاجعه بار اعضای داعش و همسران آنان فاش کرد.

این روزنامه در گزارشی مفصل تحت عنوان «خروج گروهی مبارزان خارجی موجب ضعف داعش شده است» نوشت، تعداد زیادی از مبارزان خارجی داعش در حال ترک این گروه و تلاش برای ورود به ترکیه هستند که از جمله این افراد یک تبعه انگلیسی و یک آمریکایی هستند.

دستگیری تعداد زیادی از اعضای خارجی داعش در مرز ترکیه
به نوشته این روزنامه انگلیسی، پس از آنکه داعش بیشتر مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق را از دست داد، دهها نفر از مبارزان خارجی آن در هفته های گذشته این گروه را ترک کردند که بیشتر آنان در جریان تلاش برای عبور از نقطه مرزی به سمت ترکیه دستگیر شدند.

ریزش نیروهای داعش در شمال شرق سوریه
برخی از این افراداعلام کردند، در پی حمله زمینی به سمت الرقه در شمال شرق سوریه که بیشتر مبارزان خارجی داعش در سطحی گسترده در طول چهار سال گذشته در آنجا مستقر شده بودند، اکنون تعداد نیروهای این گروه در این مناطق به سرعت روند نزولی پیدا کرده است.

در این میان «استیفن ارستیدو» از شمال لندن به همراه همسرش و نیز «کری پل کلمن» از ایالت فلوریدا آمریکا پس از بیش از دو سال عضویت در داعش هفته گذشته خود را تسلیم مسئولان ترکیه کردند.

ارستیدو اعتراف کرد، در مناطق تحت اشغال داعش در الرقه و الباب که مهم ترین محل استقرار داعش در سوریه به شمار می آمدند، به سر می برد.

در این میان سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد، در پی دستگیری یک تبعه انگلیسی در نقطه مرزی ترکیه و سوریه، با مسئولان ترک در تماس هستیم.

به نوشته گاردین در همین ارتباط مسئولان ترک و اروپایی اعلام کردند، تعداد روبه افزایشی از اعضای داعش که از سال 2013 به این گروه پیوستند، با تماس با سفارت کشورهای خود برای بازگشت به کشورشان ابراز تمایل کرده اند
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین