|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۵۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
راستش را بخواهید، باید اعتراف کنیم خبری که امروز می‌خوانید را یک هفته زودتر داشتیم اما برای اینکه متهم به حاشیه‌سازی در پرسپولیس آن هم در آستانه بازی حساس با الهلال عربستان نشویم، از خیر انتشار آن گذشتیم.
 راستش را بخواهید، باید اعتراف کنیم خبری که امروز می‌خوانید را یک هفته زودتر داشتیم اما برای اینکه متهم به حاشیه‌سازی در پرسپولیس آن هم در آستانه بازی حساس با الهلال عربستان نشویم، از خیر انتشار آن گذشتیم.

آنچه در زیر می‌خوانید، گزارش جالب از وضعیت دروازه‌بان ملی‌پوشی است که به تازگی قراردادش را تا سال 1400 تمدید کرده است.

پیشنهاد اول از لالیگا رسید

به اعتقاد دوستان و رفقای علیرضا بیرانوند این دروازه‌بان برای تمدید قراردادش کمی عجله کرد. گلر ملی‌پوش پرسپولیس برای آنکه میزان علاقه‌اش به این تیم را به اثبات برساند، قراردادش را تا سال 1400 تمدید کرد. البته قرار است مواردی به این قرارداد اضافه شود که منوط به مذاکرات بعدی طرفین خواهد بود.

پس از تمدید قرارداد بیرانوند اولین پیشنهاد از لالیگا رسید. شنیدیم تیمی اسپانیایی که در رده‌های میانی جدول لالیگا به سر می‌برد، خواستار عقد قرارداد با گلر ملی‌پوش ایرانی شد اما این پیشنهاد از سوی علیرضا بیرانوند چندان جدی گرفته نشد!

یکی از 3 تیم بالای جدول ترکیه

عملکرد درخشان علیرضا بیرانوند در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2018 و کلین‌شیت‌های متوالی او به همراه تیم ملی ایران توجه باشگاه‌های ترکیه‌ای را جلب کرده است.

با توجه به مشکلاتی که برای مهدی طارمی، رامین رضاییان و البته سجاد شهباززاده در ترکیه به وجود آمد، شاید در نگاه اول سوپرلیگ این کشور جای مناسبی برای بیرانوند به نظر نرسد اما این بار قضیه کمی فرق می‌کند.

باشگاهی که خواهان جذب دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی شده، یکی از غول‌های فوتبال ترکیه به شمار می‌رود. این باشگاه که گفته می‌شود یکی از سه تیم گالاتاسرای، فنرباغچه یا بشیکتاش است، از نظر مالی بودجه و امکانات شرایط متفاوتی نسبت به سایر تیم‌های ترکیه دارد. شنیدیم غول ترکیه‌ای علیرضا بیرانوند را به عنوان گلر اول می‌خواهد و همین پیشنهاد سنگربان پرسپولیس را وسوسه کرد که راهی سوپرلیگ ترکیه شود.

باشگاه ترکیه‌ای 600 هزار دلار به بیرانوند می‌دهد

از آنجایی که علیرضا بیرانوند تا سال 1400 با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد، بنابر این قادر به جدایی از تیم پرطرفدار پایتخت نیست.

باشگاه ترکیه‌ای حاضر است مبلغ 600 هزار یورو (معادل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان) برای یک سال به سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس پرداخت کند و خود بیرانوند باید رضایتنامه‌اش را بگیرد.

پیشنهاد بیرانوند به پرسپولیس و شرط باشگاه

پیشنهاد تیم سرشناس ترکیه‌ای باعث شد علیرضا بیرانوند برای مذاکره با مسئولان پرسپولیس راهی باشگاه شود. شنیدیم مسئولان باشگاه پرسپولیس ابتدا با پیشنهاد تیم ترکیه‌ای مخالفت کرده و از علیرضا بیرانوند خواستند تا تمام تمرکزش را روی مسابقات تیمش گذاشته و به این موضوع فکر نکند اما وقتی اصرار سنگربان ملی‌پوش را دیدند، شرط 600 هزار یورویی را پیش کشیدند!

گلر ملی‌پوش حاضر است 300 هزار یورو بدهد

علیرضا بیرانوند به مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که حاضر است 300 هزار یورو (بخوانید نصف پیشنهاد تیم ترکیه‌ای) برای صدور رضایتنامه پرداخت کند. این مبلغ معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان است اما باشگاه دو برابر آن را می‌خواهد!

به عبارت دقیق‌تر علیرضا بیرانوند برای جدایی از پرسپولیس باید تمام مبلغ قراردادش با تیم ترکیه‌ای را به باشگاه فعلی‌اش بپردازد که به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. بنابراین چک و چانه یا همان مذاکرات کماکان ادامه دارد...
***

به گزارش خبر ورزشی، فراموش نباید کرد یکی از ارکان اصلی قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم، عملکرد فوق‌العاده خط دفاعی این تیم و علیرضا بیرانوند درون دروازه‌ بوده است. گلر ملی‌پوش پرسپولیس توانسته است تاکنون رکورد حیرت‌انگیز 17 کلین‌شیت را به جای بگذارد و فرصت این را هم دارد تا با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در 2 بازی پایانی، دست‌نیافتنی‌تر شود.

در چنین شرایطی و با توجه به مشکلات فصول گذشته پرسپولیس درون دروازه به نظر نمی‌رسد جدایی علیرضا بیرانوند چندان منطقی باشد.

هرچند علیرضا بیرانوند هم با این فیزیک و سن و سال باید به فکر پیشرفت باشد و پتانسیل آن را هم دارد که به قول برانکو در هر 5 لیگ معتبر اروپا بازی کند اما پرسپولیس باید جانشین ششدانگ برای او پیدا کند.

بالاجبار و به سبک استاد اصغر فرهادی مجبوریم پایان این گزارش را باز بگذاریم چرا که هنوز نمی‌دانیم نتیجه مذاکرات و چانه‌زنی علیرضا بیرانوند و باشگاه پرسپولیس به کجا کشیده می‌شود؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین