|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹
کد خبر: ۱۵۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
در این ملاقات دو طرف ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات و بحران‌های منطقه‌ای مخصوصا بحران سوریه و یمن، بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها جهت یافتن راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه تاکید کردند.
مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه که به دعوت یوآننا ورونتسکا معاون وزارت امور خارجه لهستان و در چارچوب رایزنی‌های سیاسی به ورشو سفر کرده است روز چهارشنبه با وی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به نقل از اداره دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه،‌ ورونتسکا ضمن اظهار رضایت از عملکرد روابط دو کشور طی سال‌های اخیر و امیدواری به توسعه و ارتقای مناسبات در آینده، اعلام داشت: «روابط ایران و لهستان بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد و همواره دوستانه بوده است. لهستانی‌ها از ایران بخاطر پناه دادن و پذیرائی از آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم خاطره و تصویر مثبت و خوبی دارند. »

وی ادامه داد: «برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات همه‌جانبه با ایران اهمیت زیادی قائل هستیم و طی دو سال اخیر شاهد پویائی و تبادل هیات‌ها در سطوح و زمینه‌های مختلف بوده‌ایم. برای برجام که گشایش بزرگی را در راستای از سرگیری و گسترش همکاری‌ها فراهم کرده است اهمیت زیادی قائلیم و شرکت‌های لهستانی مشتاق به همکاری با ایران هستند.»

وی تاکید کرد: «در راستای تسهیل و پیشبرد بهتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری، اقدام به تاسیس دفتر تجاری در تهران کرده‌ایم. دو کشور از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی برای ایجاد و گسترش همکاری‌ها در زمینه انرژی، نفت و گاز، مواد غذائی، پزشکی هسته‌ای، انرژی سبز، زیست محیطی، حمل و نقل دریائی، کشتی‌سازی، علمی و تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و فرهنگی برخوردار هستند و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور مورد تشویق و حمایت ماست.»

وی با حمایت از ارائه تسهیلات بانکی و مالی برای فعالیت شرکت‌ها گفت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی می تواند در جهت گسترش روابط موثر باشد.

تخت روانچی هم با ‌اشاره به روابط خوب دو کشور اظهار داشت: «ایران برای همکاری با لهستان محدویتی قائل نیست و آماده همکاری‌های متنوع با لهستان در زمینه‌های مختلف است. طی سال‌های اخیر، شاهد افزایش تبادل هیات‌ها اعم از سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی میان دو کشور بوده‌ایم و بعد از برجام، شرایط برای همکاری بیشتر و جدی‌تر شده است.»

در این ملاقات دو طرف ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات و بحران‌های منطقه‌ای مخصوصا بحران سوریه و یمن، بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها جهت یافتن راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه تاکید کردند.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه حضور در ورشو، با معاونان مجلس نمایندگان و مجلس سنای لهستان نیز ملاقات کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین